کشورهایی که کمترین توجه را به تغییرات آب و هوایی دارند

پنجشنبه ، 21 خرداد 1394 ، 09:21
بانکی دات آی آر: یافته های یک بررسی جدید در 4 قاره و 15 کشور حاکی از اینست که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا اصلی ترین موانع رسیدگی به تغییرات آب و هوایی هستند. کشورهایی از سراسر جهان در دسامبر 2014 در پاریس گردهم آمدند تا به توافقی بین المللی و جامع درباره ی جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای، دست یابند؛ وضعیتی که به وخیم ترین شرایط در تاریخ خود رسیده است.
بررسی مذکور نشان میدهد که درخصوص دغدغه ی عمومی درباره ی تغییرات آب و هوایی و استراتژیهای رفع این مشکل، ایالات متحده و بریتانیا دیگر کشورها را بدنبال خود میکشند. 60درصد از چینی ها خواهان این هستند که کشورشان در کاهش انتشار این گازها نقش رهبری را داشته باشد؛ حال آنکه این درصد در میان آمریکاییها 44 و در میان بریتانیایی ها 41 میباشد.
جای شگفتی دارد که مردم در امریکا و بریتانیا کمترین اهمیت و توجه را به تغییرات آب و هوایی دارند. 32درصد از آمریکاییها فکر نمیکنند که تغییرات آب و هوایی مشکلی جدی باشد، که میزان در میان تمام کشورهای مورد بررسی بالاترین رقم میباشد. بریتانیا با اندکی اختلاف با 26% پشت سر آمریکا قرار دارد. بر خلاف این ارقام، تنها 4درصد از پاسخ دهندگان چینی بر این باورند که تغییرات آب و هوایی مشکل جدی ای نیست.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► قیمت طلا چگونه افزایش یافت؟
شرکتهایی که دانشجویان بازرگانی آرزوی کار در آنها را دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر