انتخاب بهترین گوشی اندرویدی با کمک گوگل

شنبه ، 23 خرداد 1394 ، 12:51

بانکی دات آی آر: قوی‌ترین موتور جست و جو یعنی گوگل به‌تازگی در وب‌سایت Android.com ابزاری تعبیه کرده که بر اساس معیارهای مورد نظر کاربران مناسب‌ترین گوشی اندرویدی را به آنها پیشنهاد می‌دهد.
به گزارش دیجی کالا، اگر شما تصمیم داشته باشید یک گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل iOS خریداری کنید، خیلی راحت و بی‌درنگ به سراغ آیفون می روید. اما اگر به سیستم عامل اندروید علاقه داشته باشید، در میان انبوهی از گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل سردرگم خواهید شد، چرا که در اتنخاب گوشی مناسب برای خود تردید خواهید داشت. اما نگران نباشید! گوگل به کمک شما آمده تا فرآیند تصمیم‌گیری در این زمینه را کمی آسان‌تر سازد. این موتور جست و جوی بزرگ صفحه‌ای در وب‌سایت Android.com به همین موضوع اختصاص داده است. در این صفحه دستگاه‌های مختلف به کمک یک ابزار اینترنتی سبک سنگین شده و با هم مقایسه می‌شوند.

ساز و کار آن بسیار ساده است. ابتدا به تعدادی سوال ساده پاسخ می‌دهید مثلا این‌که قصد دارید بیشتر برای چه کارهایی از دستگاه خود استفاده کنید. سپس سوالاتی تکمیلی مطرح خواهد شد (به عنوان مثال در طول هفته میزان استفاده‌ی شما از دوربین چقدر خواهد بود.) گوگل همچنان سوالاتی از این دست، مثل معیار شما برای یک دوربین خوب، خواهد پرسید؛ و پس از این‌که سوال‌ها به پایان رسیدند، براساس پاسخ‌های شما گوشی مناسب را پیشنهاد خواهد داد.

پس از اینکه نتایج در کنار مشخصات فنی و نرم‌افزاری آنها نمایش داده شد، شما می‌توانید این نتایج را مجددا بر اساس اندازه، قیمت یا «جدیدترین گوشی‌ها» فیلتر کنید. البته دراین ابزار ایرادهایی هم دیده شده، مثلا در برخی موارد تصاویر دستگاه‌ها با نام‌شان تطابق ندارد. در هر صورت در این ابزار ایده‌ی جالبی به اجرا گذاشته شده و اگر شما قصد خرید آیفون 6 ندارید، می‌توانید آن را امتحان کنید یا به دوست و اعضای خانواده‌تان معرفی کنید.

► تنظیم خودکار «نیوزفید» فیس‌بوک، با الگوریتمی جدید
برجسته‌ترین ویژگی‌های سیستم‌عامل iOS 9 ◄

مطالب مرتبط
بنر