اروپـــا دارای پرسرعت ترین Wi Fi عمومی

يكشنبه ، 24 خرداد 1394 ، 10:23

 

بانکی دات آی آر: نقاطی که Wi Fi عمومی در آنها فعال است، برای مسافران تجاری و گردشگران که چندان مایل به صرف پول برای تبادل بین المللی داده ها (استفاده از خدمات بین المللی سیمکارت) نیستند، موهبتی بسیار شیرین است! هـرچنـد گاهی Wi Fi عمومی میتواند بسیار آهسته(سرعت پایین) و البته ناامن باشد.

کدام کشورها در سرتاسر جهان سریع ترین سرعت دانلود در شبکه های Wi Fi عمومی را ارائه میدهند؟ براساس اعلام Rotten Wi Fi، یک موسسه ی نظارتی Wi Fi عمومی و 3G/4G، به رغم اینکه کره جنوبی و هنگ کنگ بالاترین سرعت اینترنت در جهان را دارند، امــا هیچ جا از حیث سرعت Wi Fi عمومی به اروپا نمیرسد.
این شرکت که کیفیت نقاط فعال Wi Fi عمومی در 172 کشور را مورد سنجش و ارزیابی قرار داده است، اعلام میکند که اکثر پرسرعت ترین شبکه های Wi Fi عمومی در کشورهای اروپایی میباشند. لیتـوانــی با بالاترین متوسط سرعت دانلود از طریق Wi Fi عمومی، که معادل 15.40 مگابایت بر ثانیه(Mbps) میباشد، در رده نخست فهرست قرار دارد. کرواسی با 14.05 مگابایت برثانیه در جایگاه دوم، و دیگر کشور کوچک منطقه ی بالتیک، اسـتـونی که سرعت دانلودی معادل 13.75 مگابایت بر ثانیه را ارائه میدهد، در رده ی سوم قرار میگیرد.
اولین کشور غیر اروپایی این فهرست، سنگاپور میباشد که متوسط سرعت دانلود 9.49 مگابایت برثانیه در شبکه های WiFi خود ارائه میدهد. پس ایالات متحده آمریکا در کجای این فهرست قرار میگیرد؟ این کشور با سرعت دانلود 6.89 مگابایت بر ثانیه، پشت سر کانادا (7.16Mbps)، در رده ی بیستم این لیست جای میگیرد.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► شهرهایی در سرتاسر جهان که بدترین راه بـنـــدان ها را دارند
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲۴ خرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر