رسیدن به اهداف شغلی، با ایجاد مهارتهای رهبری شخصی

دوشنبه ، 25 خرداد 1394 ، 12:46

"بانکی دات آی آر: رهبری موثر همه چیز را در جای خود قرار دادن است. مدیریت موثر انظباط است و اِعمال آن" (استفان آر کـووی Stephen R Covey)

وقتی درباره ی آینده فکر میکنیم مضطرب، و وقتی که کماکان در گذشته ی خود سیر میکنیم اقسـرده میشویم.برای مثال رکـود چیزی است که نمیتوانیم کنترلش کنیم.، اما میتوانیم از این زمان برای ایجاد مهارتهای رهبری شخصی در خود استفاده کنیم.
رهبری شخصی چیست؟
برای برخی این مفهوم به معنای توان کنترل زندگی خود، و برای سایرین به معنای رهبری اطرافیان خود میباشد. ما گاهی خود را مدیریت کرده و در دام "مشغله ی ذهنی" میاِفتیم. به فعالیتهای خود در طی روز نگاهی بیاندازید و ببینید که مدیریت میکنید یا رهبری!
چرا رهبری شخصی را برگزینیم؟
در زندگی ما نیروهای درونی و بیرونی وجود دارند، و من میخواهم بر نیروهای درونی تمرکز کنم. درغیراینصورت، باید برای هر آنچه که مخالف میل ما کار میکند، اقتصاد, دولت و امثال اینها را سرزنش کنیم!
چگونه میتوانید کار بر روی رهبری شخصی را آغاز کنید؟
یک هدف شغلی را مثلا برای سال جاری درنظر بگیرید، و در هر روز 1 یا 2 اقدام که شما را به تحقق آن هدف نزدیکتر میکند، انجام دهید. من دیده ایم که این روش در گذشته جواب داده و کماکان نیز موثر است. همه ی ما گاهی علاقه ای به تغییر نداریم، اما این تغییر زندگی ما را بهتر خواهد کرد.
کی باید شروع کنم؟
همین الان! این بهترین زمان برای تقویت عزت_نفس و ارزش خود میباشد. سعی کنید اعتماد بنفس خود را بالا برده و روندی بی وقفه به آن ببخشید.
از خود بپرسید که چه نوع شغلی ایده آل است و برای رسیدن به آن چه باید کرد. هرآنچه در اطرافتان میگذرد را از نظر دور کرده ، بخصوص چیزهایی که ذهنیت منفی را در شما تقویت میکنند.
منبع: Careeralism
مترجم: مهرداد دستورانی

► بازار جهانی کالاهای لوکس در سال 2014
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز،۲۵ خرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر