بانک مرکزی بدهی مالیاتی خود را پرداخت کند

يكشنبه ، 6 ارديبهشت 1388 ، 14:30

معاون سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: بانک مرکزی باید بدهی 3 هزار میلیارد تومانی مالیاتی خود به این سازمان را در سال جاری پرداخت کند.

محمود شکری  در خصوص بدهی معوق 3 هزار میلیارد تومانی مالیاتی بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور گفت: این رقم در قانون بودجه ابلاغی به عنوان بدهی مالیاتی بانک مرکزی گنجانده شده و به عنوان درآمد دولت منظور شده است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور به عنوان متولی وصول درآمدهای پیش بینی شده در بودجه از محل مالیات، قطعا اخذ این میزان مالیات را برای دریافت در ماههای آتی پیگیری خواهد کرد.

معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه هنوز مذاکراتی در این خصوص انجام نشده است، ولی این مذاکرات به زودی انجام خواهد شد، تصریح کرد: این مالیات به عنوان بدهی بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور مطرح است که باید پرداخت شود.

رئیس کل بانک مرکزی نیز چندی پیش در گفتگویی با مهر درباره بدهی معوق 30 هزار میلیارد ریالی بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی کشور بابت تسعیر نرخ ارز گفته بود: دولت تصویب کرده است که از محل تسعیر ارز، 30 هزار میلیارد ریال بدهی مالیاتی را بپردازد که در این خصوص در حال مذاکره است.

محمود بهمنی با تاکید بر اینکه ناچار به اجرای قانون هستیم و در این خصوص در حال انجام مذاکراتی هستیم، گفته بود: بانک مرکزی بر اساس ترازنامه پایان هر سال خود، سودی را کسب می کند که 25 درصد آن را به عنوان مالیات می پردازد و بقیه این سود را به خزانه دولت واریز می کند.

منبع: خبرگزاری مهر

► اضافه شدن پسوند کارگران به نام بانک رفاه
امسال 99 ميليون نفر به فقراي جهان اضافه مي‏شوند ◄

مطالب مرتبط
بنر