فعالیت برنامه‌ی «اپل نیوز»، تحت نظارت یک هیئت تحریریه

سه شنبه ، 26 خرداد 1394 ، 13:19

بانکی دات آی آر: شرکت اپل در قسمت فرصت‌های شغلی سایت خود اعلام کرد که نیاز به چند متخصص روزنامه‌نگاری دارد تا اخبار و مقالات سرویس «اپل نیوز» (Apple News) را انتخاب کرده و ویرایش کنند.
به گزارش دیجی کال، دو هفته پیش، شایعه شد که سرویس «اپل مپس» (Apple Maps) قرار است برای سایر سیستم‌عامل‌ها هم ارائه شود. حالا هم خبر دیگری از اپلیکیشن‌های اپل رسیده است؛ اپل می‌خواهد سرویس «اپل نیوز» که با راه‌اندازی iOS 9 خواهد آمد، تحت نظارت یک هیئت تحریریه فعالیت کند.
اپل در بخش فرصت‌های شغلی سایت خود اعلام کرده است که به چند متخصص روزنامه‌نگاری، با حداقل پنج سال سابقه‌ی کار در اتاق خبری نیاز دارد. طبق آن چه اپل در سایت خود آورده است، این متخصصان باید بتوانند در دسته‌ها حوزه‌های مختلف، بهترین اخبار را جمع‌آوری کنند. همچنین، برگزیدگان این افراد باید با شبکه‌های اجتماعی، تحلیل محتوا و تولید خبرنامه آشنا باشند.

زمانی که در کنفرانس WWDC 2015 اپل از اپلیکیشن نیوز پرده‌برداری کرد، اعلام کرد که این اپلیکیشن قرار است اخبار مختلفی را از سرتاسر وب جمع آوری کند. در طول این کنفرانس، اپل روی این موضوع تاکید می‌کرد که با روزنامه‌های بزرگ ارتباطی تنگاتنگ خواهد داشت. همچنین این موضوع هم عنوان شد که رسانه‌های کوچک‌تر قادر خواهند بود تا خوراک اخبار خود را بر روی این اپلیکیشن قرار دهند. آگهی استخدام اپل عنوان کرده است که متخصصان مورد نیاز باید قادر باشند با روزنامه‌های بزرگ در ارتباط باشند تا مرجع اخبار را پیدا کنند.
اپلیکیشن‌های خبری دیگری چون گوگل نیوز، برای پیدا کردن و انتخاب اخبار از الگوریتم‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند. ولی به نظر می‌رسد اپل نیوز قصد دارد روش جدیدی را در پیش بگیرد؛ روشی که روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند.

► نخستین کشورهای استفاده کننده از خودپرداز
آمازون اخطار قانونی دریافت کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر