توضیح نایب رییس اتاق اصناف درباره نمایشگاه های ضیافت

چهارشنبه ، 27 خرداد 1394 ، 13:56

بانکی دات آی آرنایب رییس اتاق اصناف تهران ضمن اعلام اینکه برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت مشروعیت ندارد، تاکید کرد: طبق قانون نظام صنفی برگزاری نمایشگاه‌ها باید با تایید اتاق اصناف برگزار شود.

علیرضا راسی در گفت‌وگو با  ایسنا درباره‌ برگزاری نمایشگاه‌هایی تحت عنوان طرح ضیافت در تهران و استان‌های دیگر گفت: فصل‌الخطاب ما قانون نظام صنفی است و برگزاری هرگونه نمایشگاهی باید مورد تایید اتاق اصناف باشد.

وی با بیان این که واحد‌های صنفی در همه حوزه‌ها فعالیت و اقدام به عرضه محصولات و از جمله انواع اقلام غذایی می‌کنند، افزود: تمامی واحد‌های صنفی در سطح شهر، مکانی برای عرضه کالاهای خود دارند و با کمبود فضا برای برگزاری نمایشگاه‌ها مواجه نیستیم که حالا شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها در پارک‌ها یا زیر چادر هستیم.

راسی بیان کرد: تمامی واحد‌های ما دارای پروانه هستند و از نرخ مصوب خود نیز عدول نمی‌کنند و بارها به صراحت اعلام کردیم که با برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت بدون مجوز اتاق اصناف مخالفیم.

نایب رییس اتاق اصناف تهران در عین حال تاکید کرد: باید زیرمجموعه‌های مرتبط با وزارت صنعت، معدن و تجارت با این گونه موضوعات برخورد کنند و باید ببینیم این نمایشگاه‌ها با چه هدفی برگزار می‌شوند.

وی افزود: واحدهای صنفی ما به دلیل افزایش میزان تقاضا برای ایام ماه مبارک رمضان تحقیقاتی برای برخی کالاهای خود در طرح فروش فوق‌العاده اعمال می‌کنند و نظارت‌های لازم نیز در این زمینه صورت می‌گیرد.

راسی اظهار کرد: در این راستا طی نامه‌ای به شهردار تهران و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران، درخواست شده از صدور مجوز برگزاری هر نوع نمایشگاهی در پارک‌ها و سطح عمومی شهر جلوگیری شود.

به گفته هر نوع نمایشگاهی اعم از عمومی و تخصصی بعد از طرح و تصویب در کمیته نمایشگاهی سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان تهران و اتاق اصناف قابل برگزاری است اما اکنون بر خلاف این سیاست شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی با عناوین مختلف از جمله بازارچه‌های خیریه، جشن رمضان و طرح ضیافت و ... از سوی شهرداری تهران هستیم.

► خبر بانک مرکزی از رشد اقتصادی سال 93
ثبات تقریبی قیمت کالاهای پرمصرف در آستانه ماه رمضان ◄

مطالب مرتبط
بنر