ازدست رفتن کشتی های بزرگ به کمترین اندازه ی خود در یک دهه ی گذشته رسیده است

پنجشنبه ، 28 خرداد 1394 ، 11:18

 

بانکی دات آی آر: به رغم چندین فاجعه ی بزرگ برای کشتی های مسافربری در طی چند سال اخیر، امروزه جهان درمقایسه با دهه ی گذشته، با کمترین میزان از دست رفتن کشتی ها در دریاها مواجه است.

اخیرا فاجعه ی کاستا کنکوردیاCosta Concordia، غرق کشتی ترابری سیوول Sewol و آتش گرفتن کشتی ترابری نورمن آتلانتیکNorman Atlantic، همگی توجهات را بر امنیت مسافران معطوف کرده اند. بر اساس اعلام موسسه ی جهانی همکاری و تخصص آلیانز Allianz Global Corporate and Specialty ، در سال 2014 تنها 75 کشتی نابود شده اند که در مقایسه با 170 کشتی از دست رفته در سال 2007 ، این میزان کاهش چشمگیری داشته است. در کل، بین سالهای 2004 تا 2014، نزدیک به 1271 کشتی بزرگ در دریاها مفقود شده و از بین رفته اند.

در بازه ی زمانی 2009 تا 2013، اکثر موارد ازدست رفتن کشتی ها به آسیب/خرابی دستگاهها نسبت داده شده، و موارد آتش سوزی, آسیب به بدنه ی کشتی, تصادف و طوفان  از دیگر دلایل بروز چنین فجایعی بوده اند. هرچند، کاهش موارد غرق شدن خبری خوبی برای شرکتهای بیمه ای محسوب میشود، اما افزایش اندازه ی کشتی های باربری و کانتینر دار درواقع منجر به بزرگ تر شدن ابعاد چنین حوادثی میگردد.  کشتی MSCاسکار متعلق به شرکت کشتیرانی مدیترانه ای، امسال به بزرگترین کشتی باربری جهان تبدیل شد. با طولی نزدیک به اندازه ی 4 زمین فوتبال، این کشتی ظرفیتی 19224 تنی دارد_معادل با حمل 120 میلیون جفت کفش ورزشی. اگر کشتی ای به این بزرگی با حادثه ای جدی مواجه شود، میتواند خسارتی 1 میلیارد دلاری به جا بگذارد.

 

کشتی ترابری نورمن آتلانتیک، در تاریخ 2 ژانویه 2015، تا بندر بریندیزی در جنوب ایتالیا یدک کشی و بـُـکسـِـل میشود. مقامات مسئول ایتالیایی گفته اند که 477 نفر نجات یافته اند، که بیشتر آنها در تندبادهای شدید توسط هلیکوپتر از روی عرشه برداشته شده و به قایقهای نزدیک انتقال یافته اند.(عکس از آنتونیو کالانی)

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز 28 خرداد 94
پیش‌بینی قیمت مسکن تا پایان امسال ◄

مطالب مرتبط
بنر