جایی که تهیه غذا به مسـمومیـت غذایی منجـر می شود

سه شنبه ، 2 تیر 1394 ، 10:25

بانکی دات آی آر: برای لذت بردن از فصل تابستان، غــذا نقش مهمی را ایفا میکند، چــه راه انداختن بساط کباب پزی باشد، چــه بیرون رفتن برای پیک نیک.

متاسفانه، برخی افراد بداقبال با تجربه ی بدی از مسمومیت غذایی مواجه میشوند؛ با علائمی همچون همچون تهوع، اسهال، تب و از دست دادن آب بدن، که نشان از بیماری دارند. در برخی موارد نادر، این مسئله منجر به مرگ نیز میشود. بیماریهای ناشی از غذا هر ساله گریبانگیر میلیونها نفر میشوند، که بر اساس برآوردها این مسائل سالانه بین 52 تا 78 میلیارد دلار برای آمریکاییها هزینه رجای میگذارد.

چه اماکنی مسبب اکثر موارد مسمومیت غذایی هستند؟ موارد گزارش شده درخصوص بیماریهای ناشی از غذا، بیشتر در رستورانها اتفاق میافتد؛ که بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری بیماریها، در سال 2013 نزدیک به 4500 مورد در رستورانهای دارای سالنهای غذاخوری روی داده است. شرکتها و اماکن کترینگ(تهیه ی غذا) با بیش از  2400 مورد مسمومیت غذایی در سال 2013 در جایگاه دوم میباشند، در حالیکه منازل شخصی نیز با 1078 مورد مسمومیت شمار قابل توجهی از این موارد را بخود اختصاص داده اند.

غالبا عامل مسمومیت غذایی در رستورانها عدم رعایت بهداشت شخصی و آموزش ضعیف در میان کارکنان است. مسمومیت غذایی میتواند برای مکان مسئول نیزعواقبی جدی همراه داشته باشد، بنحویکه در موارد حاد، میتوان برای بازرسی و رسیدگی به موضوع رستوران/یا شرکت مربوطه را تعطیل کرد.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► پـردرآمدترین مدیرعاملان زن
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲ تیر ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر