قرارداد پيش فروش مسکن در دفاتر اسناد رسمي ثبت می شود

شنبه ، 6 تیر 1394 ، 13:05

بانکی دات آی آر: رئيس کانون سردفتران کشور: به مناسبت هفته قوه قضائيه، از امروز تنظيم هرگونه قرارداد پيش فروش ساختمان بايد در سامانه ثبت الکترونيک اسناد که در دفاتر اسناد رسمي بارگذاري شده است، به ثبت برسد.
به گزارش خبرگزاري آريا،دشتي اردکاني افزود: بر اساس قانون پيش فروش ساختمان که سال 89 در مجلس تصويب شد و آيين نامه اجرايي آن را هيات وزيران در تير سال 93  ابلاغ کرد، از امروز هرگونه قرارداد پيش فروش بايد در دفاتر اسناد رسمي انجام شود .
وي گفت: با تنظيم سند رسمي از هرگونه کلاهبرداري جلوگيري خواهد شد زيرا در گذشته معاملاتي انجام مي شد که متاسفانه يک آپارتمان را به چند نفر مي فروختند اما از امروز با تنظيم سند رسمي اين مشکل حل خواهد شد .
وي در خصوص مجازات پيش فروش ساختمان به صورت عادي افزود: بر اساس ماده 23 قانون پيش فروش ساختمان ، مجازات کساني که براي پيش فروش به صورت مبايعه نامه و به صورت دستي اقدام کنند، حبس از  91 روز تا يک سال خواهد بود .
دشتي اردکاني با بيان اينکه ديگر کد رهگيري در بخش پيش فروش مسکن هيچ معنايي ندارد، گفت: بر اساس ماده 24 همان قانون، مشاوران املاک بعد از رايزني و توافق نهايي خريدار و فروشنده بايد آنان را به دفاتر اسناد رسمي ارجاع دهند .
وي افزود : مبلغ حق الزحمه اسناد رسمي را قوه قضائيه تعيين کرده که در سايت موجود است .

► پیشنهاد جذاب بانکی به پولدارها
چگونگی عرضه ویندوز ۱۰ ◄

مطالب مرتبط
بنر