بزرگترین بودجه های نظامی برحسب درصدی از تولید ناخالص ملی

سه شنبه ، 9 تیر 1394 ، 10:19

بانکی دات آی آر: از حیث مصارف و مخارج نظامی در دنیا، آمریکا بیشترین هزینه ها را انجام میدن=هد. در سال 2014، مصارف نظامی آمریکا به 571 میلیارد دلار رسید، که فاصله ی بسیار زیادی با 129.4 میلیارد دلار مخارج نظامی چین، دومین کشور پرخرج نظامی جهان، دارد. درصورتیکه بودجه ی نظامی را بعنوان درصدی از تولید ناخالص داخلی کشور حساب کنیم، ماجرا تفاوت خواهد کرد.
عربستان سعودی بیش از هر زمان دیگری برای نیروهای نظامی اش خرج میکند، بنحویکه بودجه ی نظامی اش را در سال گذشته 17درصد افزایش داد. بنا بر گزارش SIPR، امروزه بودجه ی نظامی سعودی در حدود 10.4 درصد تولیدناخالص داخلی این کشور است. نسبت بودجه ی نظامی به کل تولیدناخالص داخلی، برای آمریکا 3.5 و برای جمهوری خلق چیـن حدود 2.1 درصد میباشد.
در سال 2014 رژیم صهیونیستی حدود 23 میلیارد دلار صرف نیروهای نظامی اشغالگر خود کرده است، بنا بر برآوردهای موسسه ی SIPRI این مخارج نزدیک به 5.2 درصد تولیدناخالص داخلی این رژیم غاصب میباشد. روسـیه نیز مقادیر هنگفتی را به بودجه ی نظامی خود اختصاص داده بود که در سال 2014 نزدیک به 4.5درصد کل تولیدناخالص داخلی این کشور برآورد میشد. امسال براساس داده های منتشر شده درخصوص بودجه ها، این میزان با افزایشی چشمگیر به بیش از 9 درصد تولیدناخالص داخلی این کشور در سه ماهه ی اول سال (یکچهارم اول سال 2014) رسیده است، میزان مخارجی که قطعا پایدار و بدون تغییر نخواهند ماند.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

 

► صنعت کتب الکترونیک به روایت اعداد و ارقام
بزرگترین کارفرمایان جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر