اذیت و آزارهای آنلاین: چه افرادی بیشتر در معرض خطر هستند؟

دوشنبه ، 15 تیر 1394 ، 09:43

بانکی دات آی آر: تقریبا نیمی از افراد انلاین برخی از انواع سوءاستفاده را تجربه کرده اند. بر اساس اعلام موسسه ی پژوهشی Pew، 73درصد از کاربران بزرگسال اینترنت به نوعی شاهد اذیت و آزار آنلاین بوده اند، در حالیکه 40درصد شخصا این موضوع را تجربه کرده اند.
این اقدامات از یک نامگذاری مسخره آمیز کوچک، که بسیاری از کاربران آنرا نادیده میگیرند، تــا اَشکال شدیدتری از آزار مانند تهدیدات فیزیکی، کمین و تعقیب آنلاین و سوءاستفاده های جنسی متـفـاوتـنـد.
چه افرادی بیشتر در معرض خطر اذیت و آزارهای آنلاین قرار دارند؟ در این موارد سن و جنسیت بسیار نقش دارند بنحویکه افراد 18 تا 29 سال احتمال بیشتری برای مواجهه با نوعی از سوءاستفاده ی آنلاین قرار دارند. در حالیکه افراد مذکر بیشتر در معرض اَشکال خفیف تر مانند نامگذاری و خجالت زده شدن قرار دارند، زنان در معرض انواع شدیدتر اذیت و آزار آنلاین میباشند. 26 درصد از زنان در معرض کمین های آنلاین بوده، و 25درصد از آنها نیز از لحاظ جنسی مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند. نیمی از افرادی که سوءاستفاده آنلاین را تجربه کرده اند در تازه ترین موردی که با آن مواجه شده اند، اطلاعی از هویت عامل این کار نداشته اند.


منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► یونان به جمع کوچک کشورهای ورشکسته پیوست
میلیونرهای دنیا ساکن کجا هستند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر