اسم لاجیتک عوض می‌شود

پنجشنبه ، 18 تیر 1394 ، 10:31

بانکی دات آی آر: شرکت لاجیتک از وجود کلمه‌ی «تک» در اسم محصولات‌اش خوشحال نیست.
اسم شرکت «لاجیتک» را که شنیده‌اید؟ شرکتی که موس، کیبورد و اسپیکرهای درست و حسابی می‌سازد؟ از این پس دیگر قرار نیست این اسم را بشنوید؛ حداقل نه بخش «تک»‌اش را. قرار است از امروز به بعد، اسم «لاجیتک» به «لاجی» (Logi) تغییر داده شود.
«شارلوت یوز»، معاون بخش برندهای لاجیتک، درباره‌ی این تغییر نام گفته است: «کلمه‌ی "تک" همه جا هست. از هوا گرفته تا لباسی که پوشیده‌اید، در کلمه‌ی تک جای می‌گیرند. در آینده "تک" دیگر معنایی نخواهد داشت.»


شرکت اپل هم ظاهرا قبلا به این موضوع رسیده، چون اسم‌اش را از Apple Computer به Apple تغییر داده بود.
«لاجی» (Logi) معنایی نمی‌دهد و حتی به کلمه‌ی Logicای هم که اساس کلمه‌ای لاجیتک بود، شبیه نیست. احتمال‌اش را هم نمی‌دهیم که این اسم ربطی به یکی از خدایان باستانی اسکاندیناوی (Logi) داشته باشد. البته این تغییر نام حداقل یکی از مشکلاتی که «لاجیتک» داشت را برطرف می‌کند: لاجیتک بالاخره می‌تواند در ژاپن هم اسمی یکسان داشته باشد. ثبت اسم «لاجیتک» برای این شرکت در ژاپن ممکن نبود، برای همین محصولات این شرکت با اسم Logicool در کشور آفتاب سوزان عرضه می‌شدند.
اسم Logi قرار است به تدریج جایگزین «لاجیتک» روی تمام محصولات این شرکت شود. البته اسم «لاجیتک»، اسم اصلی شرکت باقی خواهد ماند.

► ابرکامپیوترها به زندگی بهتر انسان کمک می‌کنند
جریمه‌ای 20 میلیون دلاری برای یک سایت دانلود ◄

مطالب مرتبط
بنر