چگونه مردان گستره رسانه های آمریکا را مال خود کرده اند

دوشنبه ، 29 تیر 1394 ، 09:12

 

بانکی دات آی آر: بنا بر اعلام مرکز رسانه ای بانوان، در اطاق های خبر در رسانه های آمریکایی کماکان فقدان تنوع جنسیتی مشهود است.

در رسانه های چاپی، تلویزیونی و آنلاین، 63درصد از نـامهای خالقان برنامه یا مقالات متعلق به مردان است. تنها به سردبیران خبر در بویژه اخبار شبانگاهی توجه کنید. صرفنظر از استثناء  شبکه ی PBS که 97درصد از مواقع یک زن را بعنوان سردبیر خبر یا گوینده ی اصلی اخبار در مقابل دوربین دارد، در میان کل اخبارگویان شبانگاهی، 64درصد از مواقع صندلی گوینده ی اصلی متعلق به مردان است.

در تمرکز بر درصد مردان و زنان خبرنگار در موضوعات خبری مختلف، این شکاف جنسیتی بسیار آشکارتر است. ورزش بدترین دسته بندی موضوعی از حیث حضور زنان بعنوان گزارشگر یا گوینده ی خبر است_ از هر 10 گزارشگر و خبرنگار ورزشی، 9نفر مرد هستند. گزارشگران زن از لحاظ شمار بسیار کمتر از همکاران مرد خود هستند، و در موضوعاتی که در شکل به آنها اشاره شده است، تنها در امور خبری مرتبط با مذهب و آموزش شمار آنها اندکی بیشتر از مردان است.

منبع: Forbes
مترجم: مهرداد دستورانی

► برگزاری مذاکرات نفتی ایران و آلمان
مکـزیک دارای بالاترین نرخ مرگ ناشی از نوشیدنی های قـنــدی ◄

مطالب مرتبط
بنر