بزرگ‌ترین سازنده تلفن‌همراه در دنیا

يكشنبه ، 4 مرداد 1394 ، 13:31

بانکی دات آی آر: به‌تازگی اطلاعاتی از فروش تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2015 منتشر شده است.

به گزارش دیجی کالا، براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان IDC رقابت بین شرکت‌های بزرگ سازنده تلفن‌های همراه در دنیا بسیار زیاد بوده است. اطلاعات منتشر شده از سوی IDC که مربوط به سه‌ماهه دوم سال 2015 می‌شود به این موضوع اشاره می‌کنند که شرکت ال‌جی دیگر جایگاه پنجمین شرکت بزرگ سازنده تلفن‌همراه در دنیا را در اختیار ندارد. شرکت لنوو توانسته این جایگاه را از دست ال‌جی خارج کند و خودش به مکان پنجم برسد. همچنین در لیست منتشر شده از شرکت‌های بزرگ تولید کننده تلفن‌های هوشمند، نام دو شرکت شیائومی و هوآوی هم دیده می‌شوند.

در بخش دیگری از این گزارش به‌این موضوع اشاره شد که  337.2 میلیون تلفن‌همراه هوشمند راهی بازار شده است. این آمار در سال گذشته 302.1 میلیون دستگاه بود که در مقایسه با آمار امسال، شاهد افزایش 11.6 درصدی هستیم. براساس این اطلاعات شرکت سامسونگ همچنان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده موبایل در دنیا به‌حساب می‌آید که توانسته 73.2 میلیون تلفن‌همراه هوشمند راهی بازار کند.
از سوی دیگر شرکت اپل توانسته تولید گوشی‌های آیفون را افزایش دهد و از فروش آنها سود قابل توجهی را برای خودش به‌همراه آورده‌ است. شرکت اپل که سال گذشته توانسته بود 35.2 میلیون دستگاه راهی بازار کند، امسال 47.5 دستگاه تلفن‌‌همراه در بازار عرضه کرد. شرکت‌های هوآوی و شیائومی هم توانسته‌اند هرکدام 29.9 میلیون و 17.9 میلیون دستگاه راهی بازار کنند. شرکت لنوو هم با عرضه 16.2 میلیون تلفن‌همراه در مکان پنجم قرار دارد و توانسته 4.8 درصد از بازار تلفن‌های همراه را به‌دست بگیرد.
شرکت ال‌جی هم توانست 15.4 میلیون دستگاه تولید کند و توانست 4.6 درصد از بازار تلفن‌های همراه را در اختیار خودش دربیاورد. ال‌جی با این آمار به مکان ششم دست پیدا کرده است. در تصویر زیر می‌توانید اطلاعات بیشتری از برترین تولیدکننده‌های تلفن‌همراه در دنیا را مشاهده کنید.

► برگزاری پنجمین هم‌اندیشی شورای هماهنگی مبارزه با پولشوئی بانک‌ها به میزبانی پست‌بانک ایران
معرفی هدست جدید ال‌جی ◄

مطالب مرتبط
بنر