اجرايي شدن سياست هاي انبساطي دولت در آينده نزديك

سه شنبه ، 6 مرداد 1394 ، 13:38

بانکی دات آی آر: مديرعامل مشاور سرمايه‌گذاري آواي آگاه با بيان اينكه برخلاف سهامداران و سرمايه‌گذاران، زمان براي تيم اقتصادي دولت معنايي ندارد از زيان سال 93 سهامداران در اوج اميدواري و تعلل تيم اقتصادي دولت در اتخاذ تصميمات مورد نياز اقتصاد به عنوان دو اتفاق نامطلوب براي سهامداران بازار سرمايه ياد كرد.

مهدي طحاني، مديرعامل مشاور سرمايه‌گذاري آواي آگاه در خصوص رود حركتي بازار سرمايه و تاثير گذاري اقدامات متوليان بر بازار سرمايه در گفت و گو با عصر مالي گفت: با در نظر داشتن اين مساله كه دولت در آينده نزديک سياست‌هاي انبساطي خود را اجرا مي‌کند، افراد و سرمايه‌گذاراني که تاكنون  در بازار مانده اند مي‌توانند سود مناسب خود را کسب کنند اما اين سهامداران 2 اتفاق را فراموش نخواهند کرد.

وي افزود: زيان سال 93 در اوج اميدواري که سهامداران داشتند و دوم سختي تصميم‌گيري تيم اقتصادي دولت  دو اتفاق مهم ياد شده است.

به گفته طحاني تيم اقتصادي دولت از نظر تصميم‌گيري اقتدار مطلوب را ندارند  به اين معنا که برخلاف سهامداران و سرمايه‌گذاران زمان براي تيم اقتصادي دولت معنايي ندارد.

وی در خصوص روند حرکتی بازار گفت: شرایط کلی بازار نشان می دهد که سرمایه گذاران دچار دوگانگی و تضاد شده‌اند به این معنا که تا پیش از این؛ افراد نوسانات منفی بازار را به وجود تحریم و تاثیرات به جمع‌بندی نرسیدن توافق نسبت می دادند اما در حال حاضر که این مهم رخ داده و همچنان بازار منفی است؛ فعالان را دچار سردرگمی کرده است.

وی افزود: این در حالی است که با وجود تصویب موضوع جمع‌بندی توافق در شورای امنیت شرایط بازار نه تنها بهتر نشد که نزولی‌تر شد.

مديرعامل مشاور سرمايه‌گذاري آواي آگاه در خصوص دستور‌العمل بانک مرکزي مبني بر تخصيص حداکثر 10 درصد سود تقسيمي به سهامداران خود گفت: اين دستور اتفاق خوبي بود و در عين حال بهانه‌اي بود تا بانک‌هايي که منابع لازم را ندارند نسبت به تقسيم سود اقدام نکنند.

وي در ادامه گفت و گو با عصرمالی افزود: اين مسئله که بانک‌ها سود کمتري را تقسيم کرده و آن را در مدت 8 ماه پرداخت مي‌کنند اتفاقي خوب و به نفع سرمايه‌گذاران است ضمن اينکه اين سودها به قدري پايين است که اگر تقسيم نشود به مراتب بهتر است.

طحانی خاطرنشان کرد: بانک مرکزي در تلاش است تا اين بانک‌ها را به سمت تجديد ساختار سوق دهد و پس از اين اتفاق، زمينه را براي تزريق نقدينگي و اجراي آن مهيا کند و برآيند اين اتفاقات به نفع بازار و اتفاق خوبي است.

► معرفی ویژگی های آیفون 6s
رونق اقتصاد ایران طی2 تا پنج سال آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر