قیمت نفت کاهش یافت

سه شنبه ، 13 مرداد 1394 ، 13:12

بانکی دات آی آر: قیمت نفت در جریان معاملات امروز بیش از یک دلار کاهش یافت و طلا با افت ۳ دلاری به ۱۰۹۳ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش تسنیم، روند نزولی قیمت نفت که از جولای سال گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد و عوامل تاثیرگذار بر بازار از ادامه این روند طی ماه های آینده خبر می دهد.

قیمت جهانی نفت با کاهش بیش از 50 درصدی طی یک سال گذشته هم اکنون به کمترین رقم در 6 ماه گذشته رسیده و با اجرایی شدن توافق هسته ای ایران و گروه 5+1 شاهد افت بیشتر قیمت ها خواهیم بود.

در معاملات روز دوشنبه هر بشکه نفت سبک آمریکا در برابر 46.38 دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل 74 سنت کاهش داشته است. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با کاهش 1.14 دلاری به 51.07 دلار در هر بشکه رسید.

بلومبرگ اعلام کرد کاهش بیش از 1 دلاری قیمت نفت در روز دوشنبه پس از آن اتفاق افتاد که ایران تاکید کرد بلافاصله پس از تحریم ها تولید نفت خود را افزایش خواهد داد.

وزیر نفت ایران گفته است یک هفته پس از لغو تحریم ها تولید نفت ایران 500 هزار بشکه در روز افزایش می یابد و اعضای اوپک اگر برای افزایش تولید نفت ایران جا باز نکند بیشتر از این کشور ضرر خواهند کرد.

بر اساس این گزارش در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت. هر اونس طلا در این روز در برابر 1093 دلار معامله شد که این رقم نسبت به روز قبل 3 دلار کاهش داشته است .

► وقت محاکمه بابک زنجانی تعیین شد
ویندوز ۱۰ رکورد ترافیک اینترنت را شکست ◄

مطالب مرتبط
بنر