واردات 3 میلیارد تومانی اسب مسابقه

پنجشنبه ، 22 مرداد 1394 ، 10:09

بانکی دات آی آرفهرست اقلام وارداتی گمرک نشان می‌دهد که در چهارماهه نخست امسال حدود 135 راس اسب مسابقه‌ای به کشور وارد شده‌است که ارزش مجموع آن‌ها به بیش از یک میلیون دلار یعنی حدود سه میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، در چهارماهه نخست امسال ایران از چهار کشور امارات، ترکیه، روسیه و آلمان اسب مسابقه وارد کرده‌ است که با در نظر گرفتن متوسط وزن این اسب‌ها که معمولا به شکل کره وارد می‌شوند، قیمت هر راس اسب به 24 میلیون و 500 هزار تومان می‌رسد.

آمار واردات اسب که در سال گذشته جنجالی را به پا کرده بود که منجر به ممنوعیت واردات آن شده بود، طی چهار ماه نخست سال جاری نشان می‌دهد که قیمت کره اسب‌هایی که به گفته وارد کنندگان متوسط وزن هر راس از آن بین 300 تا 400 کیلوگرم است، به طور متوسط حدود 8500 دلار است که بر اساس واحد ریالی حدود 24 میلیون تا 25 میلیون تومان تمام می‌شود.

همچنین فهرست اقلام وارداتی گمرک از چهارماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که اسب نژاد آلمانی بیشترین واردات را در این مدت داشته است به این ترتیب که حدود 100 راس از اسب‌های وارداتی از کشور آلمان بوده‌ است.

همچنین ایران در این مدت نزدیک به 26 راس اسب مسابقه‌ای از روسیه، 10 راس از ترکیه و دو راس از امارات وارد کرده‌ است.

مجموع واردات اسب در این مدت به صورت وزنی به بیش از 47.5 تن می‌رسد که ارزش آن نزدیک به یک میلیون دلار یعنی بیش از سه بانکی دات آی آر: میلیارد تومان می‌رسد.

► احتمال اختلال در خدمات یک بانک از بامداد جمعه
هفته کم نوسان برای خوراکی‌ها ◄

مطالب مرتبط
بنر