فیس بوک ابـزاری ضروری برای بـرنـد ها

شنبه ، 24 مرداد 1394 ، 09:22

بانکی دات آی آر: ظهور و گسترش رسانه های اجتماعی در طی دهه ی اخیر، به برندها فرصت تعامل با مشتریان شان را فراهم آورده اسا، چیزی که مثلا 15 سال پیش غیرقابل تصور بود. در آن زمان امکان ارتباط با میلیونها مشتری بالقوه با هزینه ی نسبتا کم، رویای هر بازاریاب و فعال اقتصادی بود.

امروزه مشکلی که برندها با آن مواجهند، کمبود فرصت نـه، مشکل انتخاب و گزینه هاست. عرصه های متعددی وجود دارند که برندها باید تصمیم بگیرند بر روی کدام یک از آنها متمرکز شوند. برخی برندها حضور همزمان در همه ی عرصه ها را انتخاب مبکنند(بـرنـد آدیداس همزمان در 13 عرصه ی مختلف رسانه های اجتماعی حضور دارد)، اما اندکی از این برندها که همه جا حضور دارند بواقع در چند عرصه ی محدود فعال هستند.

مطالعه اخیر موسسه ی L2 حضور 382 برند مختلف در رسانه های اجتماعی (17 عرصه) را مورد تحلیل قرار داده است. همانطور که شکل زیر نشان میدهد، حضور در فیس بوک ضروری و حتمی و فعالیت در توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام تقریبا همه گیر و جهانی میباشد. بسیاری از برندها هنوز در عرصه های آسیایی حضور پررنگ ندارند، عرصه هایی که پتانسیل ارتباط با میلیونها مصرفکننده را فراهم میکنند؛ مصرف کنندگان کشورهایی که در آنها دسترسی به شبکه های اجتماعی غربی با محدودیتهایی همراه است.

شکل زیر نشان میدهد که کدام عرصه های اجتماعی برای برندها در سرتاسر جهان ضروری میباشند:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

 

► "خدمات مکان-محور" فعلا در ابتدای راه
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز،۲۴ مرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر