رشد در میزان عواید فیس بوک چگونه حاصل میشود

شنبه ، 24 مرداد 1394 ، 11:14

بانکی دات آی آر: فعالیت قدرتمندانه ی فیس بوک در تبلیغات موبایلی کمک شایانی به این شبکه ی اجتماعی در کسب نتایج مثبت در یکچهارم دوم سال جاری نمود. در این مدت زمان عواید فیس بوک با رشدی 39درصدی به 4.04 میلیارد دلار رسید؛ حال آنکه درآمد خالص با 9درصد افت 719میلیون دلار گزارش شد. کاهش سود عمدتا بعلت جهش 82درصدی مخارج این شرکت در امور تحقیق و توسعه میباشد.

وقتی فیس بوک در سال 2012 فروش تبلیغات موبایلی را آغاز نمود، حتی خوش بین ترین ناظران نیز موفقیتی به این بزرگی را پیش بینی نمیکردند. در تمامی 10 فصل(سه ماهه) گذشته، تبلیغات موبایلی عامل بیش از 90درصد از رشد عواید فیس بوک بوده اند. در شش ماه اول سال 2015، تمامی رشد این شرکت از تبلیغات بر روی تبلت ها و تلفن های هوشمند حاصل شده است. درحال حاضر، عواید حاصل از تبلیغات موبایلی نزدیک به 76درصد از عواید تبلیغات فیس بوک و 72درصد از کل عواید این شرکت را بخود اختصاص میدهد.

با توجه به اینکه فیس بوک بطور متوسط در هر روز 844 میلیون کاربر موبایلی دارد، جای شگفتی چندانی نیست که اقدامات مربوط به تبلیغات موبایلی موفقیت امیز باشند. با اینحال تبدیل شدن تبلیغات موبایلی به منبع اصلی عواید شرکت، بسیار جالب توجه است.

شکل زیر میزان رشد در عواید فیس بوک از سه ماهه ی اول سال 2012 به این سو را نشان میدهد:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

► نام نهایی اندروید M به‌زودی مشخص می‌شود
"خدمات مکان-محور" فعلا در ابتدای راه ◄

مطالب مرتبط
بنر