تبلیغات گوگل در مسیر ارزانتر شدن

دوشنبه ، 26 مرداد 1394 ، 10:43

بانکی دات آی آر: در نگاه اول، شرکت گوگل با افزایشی 20درصدی در میزان عواید و ثبت سودی 2.8 میلیارد دلاری در سه ماه ی آخر سال 2014 عملکرد قابل قبولی داشته است.

اما بدلیل افت اندک در میزان سود خالص، سرمایه گذاران چندان راضی نیستند. افزایش چشمگیر هزینه ها و مخارج در بخش تحقیق و توسعه و افزایش شمار کارکنان این غول جستجوی اینترنتی، عوامل اصلی این افت در میزان سود شرکت میباشد. تنها در سه ماهه ی گذشته، شمار کارکنان این شرکت 3000 نفر افزایش یافته است.

یکی دیگر از دلایل کاهش سود را میتوان پایین آمدن قیمت تبلیغات آنلاین دانست. دو سال است که متوسط هزینه به ازای کلیک (CPC) در تبلیغات گوگل روندی کاهشی داشته است. در سه ماهه ی آخر سال گذشته، CPC افتی 2درصدی را تجربه کرده است. اخرین تغییر مثبت را میتوان در سه ماهه ی سوم سال 2011 مشاهده کرد که افزایشی 5درصدی داشته است.

شکل زیر تغییرات سالانه ی متوسط هزینه به ازای کلیک (CPC) در تبلیغات گوگل را نشان میدهد:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

► جستجوی انلاین چیست
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲۶ مرداد ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر