کشورهایی که بیشترین استفاده از VPN ها را دارند

سه شنبه ، 3 شهریور 1394 ، 14:20

 

بانکی دات آی آر: شبکه های خصوصی مجازی، یا VPN ها به کاربران اینترنت امکان ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه های عمومی را میدهد؛ اگر دستگاه های کاربران به یک شبکه ی خصوصی متصل باشد، امکان عبور از موانع مانند انسداد-جغرافیایی، و دسترسی به محتوای حفاظت شده برایشان فراهم میشود.

درحال حاضر، 11درصد (166 میلیون نفر) از جمعیت آنلاین جهان برای دسترسی به سایتهای محدودشده و شبکه های اجتماعی از VPN ها استفاده میکنند، که اکثر این افراد در قاره ی آسیا هستند. براساس شاخص جهانی وب(GlobalWebIndex)  23 درصد از کاربران اینترنتی در کشور اندونزی از طریق VPN ها به محتوا در فضای مجازی دسترسی پیدا میکنند؛ که این بالاترین میزان در میان کشورهای مختلف جهان است.

بسیاری ازوبسایتهای معروف مانند Vimeo, Reddit و Imgur در کشور اندونزی سانسور میشوند، زیرا دولت این سایتها را به ارائه ی محتوای نامناسب مانند برهنگی متهم میکند. ترکیه با 22درصد در رده ی دوم بزرگترین استفاده کنندگان از VPN قرار دارد؛ باتوجه به ممنوعیت شبکه هایی مانند توئیتر در این کشور، جایگاه دوم ترکیه در این فهرست جای شگفتی ندارد. در این لیست کشور ویتنام نیز با 20 درصد در رده ی سوم جای میگیرد. رشد استفاده ی جهانی از VPN ها، Netflix را بر آن داشته که یک پاراگراف به شرایط و قواعد کاربری خود اضافه کند، و کاربران را از دسترسی به محتوای یک Netflix از طریق VPN برحذر دارد.

شکل زیر شمار کاربران اینترنتی که برای دسترسی به سایتهای محدودشده و شبکه های اجتماعی از VPN ها استفاده میکنند را نشان میدهد:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

 

► کشورهایی که بیشترین تعداد گردشگر به ازای جمعیت را دارند
بزرگترین عوامل رشد در صنعت فن آوری ◄

مطالب مرتبط
بنر