72درصد از Spam های ایمیل، موضوعات دارویی دارند

چهارشنبه ، 4 شهریور 1394 ، 10:31

بانکی دات آی آرکسانی که مرتبا از ایمیل استفاده میکنند، احتمالا به سیل مداوم Spam ها (هرزنامه ها) که در صندوق ورودی شان ظاهر میشوند، عادت کرده اند. پس از سالها استفاده از ایمیل، چه کسی است که پیشنهادات خارق العاده در باره ی قرصهای جادویی کاهش وزن، شرکت در یک برنامه ی نیکوکاری آفریقایی، راههای مطمئن و بی خطر بزرگ یا کوچک کردن اندامهای بدن و .. دریافت نـکـرده باشد؟

براساس داده های منتشر شده از سوی شرکت امنیت سایبری TrustWave، در سال 2014، نزدیک به 60% از ایمیلهای دریافتی در صندوقهای ورودی، هرزنامه یا Spam بوده اند. این رقم به نسبت حجم 90درصدی هرزنامه ها در سال 2008 کاهش یافته است، اما اینکه از هر 10 ایمیل، 6 مورد Junk  یا ایمیلهای ناخواسته باشند، بسیار آزاردهنده است.

خوشبختانه، بر اساس نمونه ی چند میلیارد ایمیلی شرکت TrustWave تنها 6درصد از هرزنامه ها واقعا مخرب هستند؛ به این معنا که حاوی لینک یا فایلی هستند که به محض کلیک کردن بر روی آن، بدافزاری بر روی رایانه ی کاربر نصب میشود. متداولترین شکل هرزنامه ها، ایمیل های ناخواسته با موضوعات دارویی هستند که درمانهای جادویی، تقویت های سحرآمیز و مواردی اینچنین را پیشنهاد و تبلیغ میکنند.

شکل زیر متداولترین موضوعات هرزنامه های ارسالی در سال 2014 را نشان میدهد:

منبع: Statista
مترجم: مهرداد دستورانی

► بزرگترین کاربران نـرم افزارهای مسدودکردن تبلیغات اینترنتی
سهم 56 درصدی بخش صنعت از تسهیلات بانک توسعه صادرات ◄

مطالب مرتبط
بنر