توضیح وزیر صنعت درباره نرخ بیکاری در زنان

سه شنبه ، 24 شهریور 1394 ، 14:52

بانکی دات آی آر: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افزایش نقش زنان در اقتصاد کشور، نرخ بیکاری در زنان را سه برابر مردان اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده امروز - سه‌شنبه - در دومین نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با اشاره به نقش اصلی زنان در تشکیل خانواده و پرورش فرزندان برای خدمت‌گذاری در جامعه گفت: این موضوع کفایت نمی‌کند، همانطور که در دو قرن اخیر نقش زنان در جهان در فعالیت‌های اقتصادی و علمی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که سهم زنان از ورودی دانشگاه‌ها پس از انقلاب از زیر 30 درصد به بیش از 60 درصد رسیده است، گفت: این موضوع نشان می‌دهد که ملت ما توجه ویژه‌ای به افزایش سطح دانش بانوان دارند و کسانی که به دانش روز مجهز می‌شوند بیشتر می‌توانند در کشور نقش‌آفرین باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که زمینه‌های رشد برای جذب افراد و ایجاد زمینه برای ابراز خلاقیت‌ها در مقایسه با ورودی دانشگاه‌ها به مقدار کافی رشد پیدا نکرده است، اظهار کرد: البته بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که این بخش بسیار پرهزینه‌تر و سخت‌تر از افزایش ظرفیت دانشگاه‌هاست.

آموزش و پرورش تا سطح دبیرستان به خانم‌ها واگذار شود

نعمت‌زاده با بیان این‌که زنان در برخی مناطق و مشاغل می‌توانند بیش از مردان حضور داشته باشند، گفت: برای مثال در آموزش و پرورش تا سطح دبیرستان خانم‌ها می‌توانند یکه‌تاز میدان شده و آقایان جا را خالی کنند و به خانم‌ها بدهند.

وی با اشاره به نرخ بیکاری 30 درصدی در زنان کشور اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت فعال کشور ما حدود 23 میلیون نفر است که سهم خانم‌ها در این زمینه بسیار کم و حداکثر 15 درصد است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت آنچه امروز در نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار دیده می‌شود تنها بخش کوچکی از نقش خانم‌ها در اقتصاد کشور است که باید به این موضوع بیشتر توجه شود.

► ارزیابی رییس اتاق بازرگانی تهران از کمپین نخریدن خودرو
صعود دلار در بازار بی‌کشش! ◄

مطالب مرتبط
بنر