ویدیوهای آنلاین_ فرصتی میلیارد دلاری

سه شنبه ، 31 شهریور 1394 ، 09:33

بانکی دات آی آر: براساس گزارش سایت Variety، اپل درصدد ساخت برنامه ی ویدیویی اورجینال خاص خود است. هرچند در وهله ی اول ایده ی ساخت برنامه ی تلویزیونی و حتی فیلم توسط اپل عجیب بنظر میرسد، اما دلایلی وجود دارد که انجام چنین کارهایی را برای ارزشمندترین شرکت جهان، منطقی و معقول نشان میدهد.
نخست اینکه، اپل چند روز قبل از اپل تی وی (تلویزیون اپل) رونمایی کرد، گمانه زنی ها حاکی از اینست که این شرکت میخواهد سرویس اشتراکی مانند Netflix را همراه با این تلویزیون عرضه کند. برای تبلیغ این سرویس، چه راهی بهتر از ارائه ی محتوای انحصاری؟ ضمنا، شرکت اپل که بر روی کوهی از پول نقد نشسته است، میتواند براحتی از عهده ی سرمایه گذاری چند میلیاردی بر روی محتوای اورجینال که به فروش بیشتر محصولاتش کمک کند، براید.
دوم اینکه، بازار ویدیوهای آنلاین به سرعت در حال رشد است. همانطور که شکل زیر _بر اساس داده های چشم انداز بازارهای دیجیتال_ نشان میدهد، پتانسیل رشد در بازار ویدیوهای آنلاین بسیار بزرگتر پتانسیل موجود در بازار موسیقیهای آنلاین است. پیش بینی میشود که عواید سالانه ی پخش و دانلود ویدیوها بین سالهای 2015 تا 2020 تا بیش از 6 میلیارد دلار رشد را تجربه کند_ رقمی که تقریبا شش برابر بیشتر از میزان رشد پیش بینی شده در بازار موسیقی دیجیتال است. ورود اپل به این بازی و متعاقب آن فرار شرکتهای Netflix، آمازون و Hulu از رقابت با این شرکت، منطقی و معقول بنظر میاید.
شکل زیر پیش بینی عواید ویدیوها/موسیقی های دیجیتال را نشان میدهد:

برگرفته از Statista

مترجم: مهرداد دستورانی

► اطلاعات سخت‌افزاری گوشی گلکسی O5 سامسونگ لو رفت
برخورد دهنده هادرونی بزرگ؛ پیش بسوی اکتشافات جدید در فیزیک نوین ◄

مطالب مرتبط
بنر