فناوریهای نوین در دنیای زیورآلات

دوشنبه ، 6 مهر 1394 ، 15:21

بانکی دات آی آر: پژوهشگران مجارستان نوعی دستبند هوشمند طراحی کرده اند که "تاگو آرک" نام دارد. این دستبد نوعی صفحه نمایش الکترونیکی دارد و به کاربر اجازه می دهد الگوها و طرح های دستبندش را تغییر دهد.
تصاویر مورد نظر را می توان از طریق گوشی های هوشمند انتخاب کرد و یا اپلیکیشنی را که حاوی انواع وسیعی از طرح هاست و برای این دستبند تهیه شده، روی گوشی های هوشمند نصب کرد.
مدیر ارتباطات بین الملل شرکت "لایبر8" می گوید: "شما در این اپلیکیشن هزاران طرح از هنرمندان، طراحان و حتی طراحان خانه ها دارید. به این برنامه می روید، طرحی را که می خواهید انتخاب می کنید، سپس گوشی هوشمندتان را به دستبندتان می چسبانید و روی کلمه “انتقال عکس” کلیک می کنید. به این ترتیب تصویر به کمک انرژی، به دستبند منتقل می شود. 10 ثانیه صبر می کنید و سپس طرح جدید را روی دستبندتان خواهید داشت".
انرژی موجود در گوشی های هوشمند برای انتقال تصاویر روی دستبند، کافی است بنابراین لازم نیست از نیروی برق کمکی دیگری مثلا از باتری استفاده کنید. شیوه ارتباط گوشی های هوشمند با دستبند به گونه "ارتباط حوزه نزدیک" است که با نزدیک کردن دو دستگاه هوشمند به یکدیگر و در فاصله ای چند سانتی متری و یا چسباندن، آنها فعال شده و بینشان ارتباط رادیویی برقرار می شود، فناوری که بطور گسترده در گوشی های امروزی وجود دارد.
وی  می گوید: "در قسمت داخلی این دستبندها، تراشه ای مجهز به فناوری “ارتباط حوزه نزدیک” نصب شده که می تواند با گوشی تلفن شما ارتباط برقرار کند و در آن تمام ضمائم الکترونیکی لازم برای انجام این کار جادویی نصب شده. هسته مرکزی این فناوری، صفحه نمایش دستبند و دانش ارتباطات حوزه نزدیک است".
طراحان این دستبند معتقدند با این کار، مرز میان فناوری های پوشیدنی و صنعت زیورآلات برداشته شده است.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► هـونـدا در صدد ساخت اتومبیلهای خودکار
رویاهای چـیــن در عرصـه ی انـرژی خورشـیدی ◄

مطالب مرتبط
بنر