دست و پاهایی به کارآمدی دست و پاهای ما

چهارشنبه ، 15 مهر 1394 ، 14:15

بانکی دات آی آر: هومونالدی‌ها پاها و دست‌هایی شبیه به انسان‌های مدرن داشته‌اند و می‌توانستند مثل انسان‌های امروزی از آن‌ها استفاده کنند.

به گزارش دیجی کالا، «هومونالدی»، از اجداد انسان است که اخیرا کشف شده. محققان می‌گویند که این انسان اولیه، توانایی حرکت روزی زمین و بالای درخت‌ها را به‌طور همزمان داشته است.
پژوهش‌گران تحقیقات جدیدی روی نالدی‌هایی انجام داده‌اند که اخیرا در غاری در افریقای جنوبی پیدا شده بود. این تحقیقات روی پاها و دست‌های نالدی و مشخصه‌های این عضوها تمرکز کرده است. پاهای این انسان اولیه، مشخصه‌های موجودی را دارد که راه می‌رود و در عین حال انگشت‌های دست نالدی برای گرفتن شاخه‌ی درخت‌ها، خمیده شده است.

با این حال، دست نالدی‌ها شباهت‌هایی هم به گونه‌هایی در پایان زنجیره‌ی هوموها دارد؛ طوری که می‌توان در دست‌های آن‌ها مشخصه‌‌های دست نیاندرتال‌ها را هم پیدا کرد.
برای مثال ما می‌توانیم انگشت کوچک و شصت‌مان را خم کنیم، اما این کار برای میمون‌ها راحت نیست. یکی از دلایل مهارت انسان‌ها در ساخت ابزار هم این موضوع است.
«تریسی کیول» از دانشگاه کنت انگلستان درباره‌ی نالدی می‌گوید: "مشخصه‌هایی که در مچ نالدی دیده‌ایم، تنها در نیاندرتال‌ها و انسان‌های امروزی وجود دارند."

هیچ ابزاری به همراه آثار به‌جای مانده از هومونالدی‌ها پیدا نشده بود؛ برای همین هم دانشمندان استفاده از ابزار را در آن‌ها پیش‌بینی نکرده بودند. البته هنوز هم مراحل اکتشاف در غاری که نالدی‌ها در آن پیدا شده بودند تمام نشده و ممکن است نه‌تنها آثار بیشتر از نالدی‌ها، بلکه ابزار هم در این غار پیدا شوند.

در بین 107 استخوان پایی که پیدا شده است، یک پای سالم که متعلق به یک انسان بزرگسال است وجود دارد. این پا، مثل دست‌های نالدی‌ها، ساختاری بسیار شبیه به پای انسان‌های مدرن دارد. یعنی نالدی‌ها می‌توانستند به خوبی راه بروند.
محققان هنوز هم نتوانسته‌اند موقعیت دقیق نالدی‌ها را در تاریخ تکامل انسان‌ها مشخص کنند. با این حال، با توجه به آناتومی بدن و شانه‌های نالدی‌ها، تصور می‌شود که این گونه‌ی انسان، در ابتدای زنجیره‌ی هوموها جای داشته باشد.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۶ مهر ۹۴
در یک چشم به‌هم زدن، اندروید گوشی‌تان را آپدیت کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر