نمایشگرهای تلویزیون، هر روز بزرگتر از دیروز

شنبه ، 18 مهر 1394 ، 11:17

بانکی دات آی آر: درطی یک دهه و نیم گذشته، دستگاههای تلویزیون دچار تغییر و تحولات عمده ای شده اند. تلویزیونهای سنگین، پهن و صفحه منحنی که پیشتر تا سالهای آغازین دهه ی 2000 وسط اتاق نشیمن خانه هایمان میگذاشتیم، دیگر به خاطرات پیوسته اند و با تلویزیونهای صفحه تخت، سبک، کم مصرف تر و البته با امکان داشتن نمایشگرهای بزرگ، جایگزین شده اند.
درحالیکه تلویزیونهای CRT از لحاظ منفی با محدودیت کمتر بودن قطر صفحه ی نمایش از 40 اینج مواجهند، تلویزیونهای LCD، LED و پلاسما میتوانند بدون اضافه کردن وزن و حجم زیاد به دستگاه تلویزیون صفحات نمایشگر بزرگتری داشته باشند. بههمت سازندگان تلویزیون در سرتاسر جهان، مشتریان نیز به سوی خرید تلویزیونهای صفحه بزرگ متمایل شده اند. درحالیکه متوسط اندازه ی صفحه ی تلویزیونهای قدیمی 28 اینچ بود، تلویزیونهای صفحه تخت در اوایل عرضه به بازر متوسط اندازه ی نمایشگر 32 اینچ داشته و با گذر زمان و طی سالهای اخیر این اندازه  بزرگتر و بزرگتر شده است.
در سال گذشته ی میلادی، 63درصد از تلویزیونهای فروخته شده در سرتاسر جهان بالای 40 اینچ بوده اند، که نسبت به فروش 23درصدی در سال 2009 ، افزایش چشمگیری را نشان میدهد. این پایان کار نیست، براساس برآوردهای موسسه ی HIS Technology، تا سال 2019، بیش از 80درصد از تلویزیونهای خریداری شده در دنیا نمایشگرهای بالای 40 اینچ خواهند داشت.
شکل زیر، سهم تلویزیونهای بالای 40 اینچ در بازار فروش تلویزیون در جهان طی سالهای مختلف را نشان میدهد:

برگرفته از Statista

مترجم: مهرداد دستورانی

► آیا بلک‌بری از صنعت موبایل خارج می‌شود؟
هواپیماهای الکتریکی؛ آینده ی پاک صنعت هوانوردی ◄

مطالب مرتبط
بنر