ساخت شهرهای هوشمند و دوستدار محیط زیست

دوشنبه ، 20 مهر 1394 ، 13:39

بانکی دات آی آر: سی و یک ساختمان و 1500 خانه مسکونی در منطقه ی لاگونا در اسپانیا در یک مساحت 140 هزار متر مربعی ساخته شده است وعایق بندی جدید این ساختمانها باعث می شود نیاز خانه ها به دستگاههای گرماساز کمتر و زندگی درون ساختمان راحت تر شود.
کار نوسازی این ساختمانها یک سال پیش در چارچوب پروژه موسوم به "سیتی فاید"  (CITyFiED)  اتحادیه اروپا آغاز و در سال 2017 تکمیل خواهد شد.
مسئول هماهنگ کننده پروژه "سیتی فاید" می گوید: "از سی و یک ساختمان ناحیه تورلاگو تاکنون، نمای هفت ساختمان تغییر یافته و عایق بندیِ گرمایی شده است. می بینیم که هوای درون ساختمان بسیار مطبوع تر شده و مصرف انرژی هم 40  درصد کاهش یافته است".
پروژه بازسازی در تورلاگو شامل بازسازی شبکه لوله های گرماساز، آب گرم و تعویض دیگهای آب جوش و نصب دیگهایی است که با سوخت زیست جرم کار کنند. استفاده از شبکه های انرژی هوشمند در این مجموعه ساختمانها، نیز برای آینده پیش بینی شده است.
یکی از مهندسان این پروژه می گوید: "سیستم گرماساز ما از سوختهای مختلف استفاده می کند: در آینده 80 درصد سوخت ما از نوع زیست جرم خواهد بود و 20 درصد آن گاز طبیعی. پیش بینی شده است که اگر مشکلی در دریافت سوخت پیش بیاید، بتوان باز هم از گاز طبیعی برای تولید گرما استفاده کرد. این سوختِ مخلوط، میزان گسیل گازکربنیک را بیش از 70 درصد کم خواهد کرد".
هدف نهایی پروژه "سیتی فاید" رواج سیاستهای مرتبط با ساخت شهرهای هوشمند برای اروپاست.

برگرفته از businessinsider

مترجم: مهرداد دستورانی

► باتری های آلومینیومی جدید؛ ارزانتر و سبزتر از باتریهای لیتیومی
لمس اشیاء بصورت مجازی ◄

مطالب مرتبط
بنر