حسگرهایی برای کنترل محیط اطراف؛ اینترنت اشیاء

سه شنبه ، 21 مهر 1394 ، 11:28

بانکی دات آی آر: محققان فنلاندی شرکت وی تی تی، حسگرهای هوشمندی طراحی کرده اند که اطلاعات را از محیط اطراف می گیرد و آن را مستقیما به تلفن هوشمند می فرستند. طراحان می گویند که از این ابزار می توان برای دزدگیر، کنترل کودک یا روشن کردن مسیر استفاده کرد.

قابلیت اتصال با محیط اطراف، ارسال و دریافت داده ها با شبکه های ارتباطی، از طریق فناوری "اینترنت اشیاء" میسر است که مفهمومی جدید و روبه رشد در دنیای فناوری و ارتباطات است.

طراحان این حسگرهای هوشمند می گویند که بهترین کاربرد این ابزار، کنترل و نظارت بر محیط است. مثلا می توان یک لامپ ال ای دی در زنگ خطر نصب کرد که داده ها و اطلاعات هر نوع حرکت غیر عادی در خانه را در طول روز به دستگاه هوشمند منتقل کند.

یکی دیگر از کاربردهای این ابزار، نظارت و کنترل کودک است. والدین می توانند با کمک این ابزار، اطلاعاتتی نظیر دمای بدن کودک، تنفس و تغذیه او را روی تلفن هوشمند خود دریافت کنند.

شرکت فنلاندی قصد دارد با افزوردن قابلیتهای جدید به این ابزار هوشمند، موارد استفاده از آن را بیشتر کند. طراحان می گویند شاید در آینده بتوان از این حسگرهای هوشمند بعنوان راه حلی برای صرفه جویی در مصرف برق خیابانها استفاده کرد.

 

مترجم: مهرداد دستورانی

► دلیل امتناع برخی وزیران از حضور در اتاق بازرگانی
نوعی مایع با کاربرد در جلیقه ی ضد گلوله ◄

مطالب مرتبط
بنر