پارچه های تامین انرژی الکتریکی

چهارشنبه ، 22 مهر 1394 ، 09:19
بانکی دات آی آر: شارژ کردن ابزارهای الکترونیکی هوشمند مشکل ساز است. یک شرکت کره ای پارچه ای ساخته که در آن، از فناوری نانوژنراتور، فناوری تبدیل انرژی مکانیکی یا گرمایی به انرژی الکتریکی در ابعاد کوچک، استفاده شده است. این وسیله قابل پوشیدن است و برق در آن در اثر الکتریسته تماسی، یعنی فرایندِ تماس فیزیکی دو مادهٔ ناهمجنس ایجاد می شود.
کیم سانگ وو، استاد داشنگاه سونگ کونکوان می گوید: "مردم سعی می کنند الکتریسته ساکن را از زندگی روزمره شان حذف کنند و بصورت، تقریبا محدود از آن، بعنوان منبع تامین انرژی استفاده می کنند. ما این تحقیقات را انجام دادیم تا الکتریسیته ساکن را تبدیل به منبعی برای تامین انرژی کنیم".
محققان متوجه شده اند که در اثر مالش این پارچه به فیلم پلیمری ساخته شده از مواد آلی، اکتریسسیته تولید می شود. کیم سانگ وو می گوید:"با این الکتریسیته می توان برق یک نمایشگر ال ای دی وال سی دی را تامین کرد، بدون اینکه نیاز به منبع دیگری باشد. همچنین می توان از آن برای ابزار کم مصرفی مثل حسگرها هم استفاده کرد".
طراحان کره ای می گویند این پارچه هوشمند مردم را با وسایل مورد استفاده روزمره، مرتبط می کنند.
کیم سانگ وو می گوید: "چنانچه فناوریهای مربوط به اینترنت در آینده بیشتر پیشرفت کنند، حسگرهایی خواهیم داشت که با پوست انسان در تماس مستقیم هستند و این پارچه می تواند تبدیل به منبعی برای تامین انرژی این حسگرها شود".
این پارچه به راحتی تا می شود و ممکن است روزی بتوان از آن برای شارژ کردن تلفن همراه به هنگام راه رفتن استفاده کرد.

برگرفته از businessinsider

مترجم: مهرداد دستورانی

► بیایید تفریح دیگری پیدا کنیم!
جلیقه هوشمند برای نابینایان ◄

مطالب مرتبط
بنر