طرح آزمایشی خودروهای بدون راننده شرکت ولــوو

دوشنبه ، 27 مهر 1394 ، 13:48

بانکی دات آی آر: شرکت خودروسازی ولوو، طی یک برنامه آزمایشی صد اتومبیل خودران را در شهر گوتنبرگ در جنوب سوئد قرار می دهد.
آندرئاس اکنبرگ، مهندس ایمنی کارخانه خودرو در تشریح این اتومبیل ها می گوید: "با فشار دادن یک دکمه روی فرمان، سامانه خودران فعال می شود و سپس راننده می تواند پایش را از روی پدال و دستش را از روی فرمان بردارد".
طرح اتومبیل خودران با اهداف مختلفی از جمله تاثیر آن در ترافیک، ایمنی جاده ، نحوه ارتباط متقابل خودرو و رانندگان سایر خودروها و جلب اعتماد و اطمینان مشتریان اجرا می شود. این خودروها فعلا قادر به تغییر مسیر نیستند ولی ویژگی آنها پارک کردن اتوماتیک خودرو بدون حضور راننده در آن است.
این خودروها از تجهیزاتی که برای سیستمهای پرهیز از تصادف ولوو تولید شده اند_مانند چندین دوربین، رادار و لیزر همراه با نقشه ی داده ها استفاده میکند.  قرار است تا سال 2017 یک اتصال ابری (Cloud connection) و ارتباط مستقیم با مرکز کنترل ترافیک نیز به این سامانه اضافه شود.
درحال حاضر، خودروهای آزمایشی قادر به تغییر لنزها بطور اتوماتیک نیستند، اما با افزوده شدن اتصال ابری و ارتباط با مرکز کنترل ترافیک این عملکرد نیز امکانپذیر شود.
یکی دیگر از ویژگیهای چشمگیر، قابلیت پارک کردن خودکار است که بطور کامل بدون حضور راننده انجام میشود. این قابلیت به راننده این امکان را میدهد که در ورودی پارکینگ ها از خودرو خارج شود و خود اتومبیل جای پارک را یافته و در آنجا قرار گیرد.
یکی از مسئولان ولوو در خصوص این طرح میگوید: "اگر تمام برنامه و اهداف مطابق با انتظاراتمان تحقق یابد و در اینده شاهد رانندگی و جاده های بی تصادف باشیم، گام بزرگی برداشته ایم، اما این امر هرگز به معنای رفع مسئولیت از رانندگان نیست".
برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► اولین مقاله‌ی آکادمیک درباره‌ی پلوتو
کشورهای دارای بیشترین پزشکان تحصیلکرده در خارج ◄

مطالب مرتبط
بنر