اِسکای کروزر؛ هواپیمای هایبرید، خودروی جاده نورد

سه شنبه ، 28 مهر 1394 ، 15:00

بانکی دات آی آر: مهندسان آمریکایی مشغول ساخت وسیله ای موسوم به اسکای کروزر (SkyCruiser) یا آسمان گرد هستند. نوعی هواپیما با موتور هایبرید الکتریکی که مانند هلیکوپتر برمی خیزد و فرود می آید، مانند هواپیما پرواز می کند و روی زمین به خودرویِ جاده نَوَرد تبدیل می شود.
اسکای کروزر ساخته شرکت هوافضا موسوم به کراس بلید (Krossblade) است. در طراحی آن بهترین فناوری ها بکار برده شده است. این وسیله مانند هلیکوپتر سیستم بالهای گردان دارد و می تواند در فضایی کوچک فرود آید یا از زمین بلند شود، یعنی به باند فرود نیاز ندارد.
توان موتور الکتریکی اسکای کروزر 320 اسب بخار دارد و با این توان قادر است به سرعت از زمین بلند شود. پس از رسیدن به ارتفاع مناسب برای پرواز، بال گردانها از موتور جدا، سپس تا می شوند و در بدنه جای می گیرند.
در این وضعیت آسمان گرد به هواپیما تبدیل می شود. ملخهای پیش ران در پشت این وسیله آن را به مقصد می رسانند. سرعت اسکای کروزر طی پرواز می تواند تا 500 کیلومتر بر ساعت برسد که بسیار سریعتر از هلی کوپتر است و بازدهی سوخت مصرفیش نیز از هلی کوپتر بیشتر است.
این وسیله می تواند در عین حمل بار، مسافتی حدود 1600 کیلومتر را طی کند. این هواپیمای آزمایشی پس از فرود بر روی زمین به ماشین جاده نورد، با ظرفیت 5 سرنشین تبدیل می شود. هنوز تاریخی برای عرضه این وسیله به بازار، معین نشده است.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► ال‌جی گوشی G Vista 2 را معرفی کرد
یونان، بدهی ها و طلبکارانش ◄

مطالب مرتبط
بنر