چیـن و حضوری فزاینده در بازار فن آوری های برتر

چهارشنبه ، 29 مهر 1394 ، 10:46

بانکی دات آی آر: مارک های چینی بیش از پیش به بازار فن آوری های برتر هجوم آورده اند. فروش دستگاههای کیفیت متوسط و بالای شرکت هواوی بیش از 160 درصد در ظرف یک سال افزایش داشته است.
همچنین کمپانی هایی مانند لنوو، ایسوس و وان پلاس به سرعت در بازار تکنولوژی جهانی در حال رشد هستند. گابریل دی تحلیل گر محصولات فن آوری های برتر می گوید: "چینی ها مدتها محصولات را کپی می کردند، اما پس از آن شروع به خرید شرکت هایی در غرب کردند و میلیاردها دلار در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کردند. در وضعیت کنونی آنها قادر به ساخت دستگاههایی هستند که از نظر قیمت بسیار رقابتی و دارای ارزش ذاتی بالایی هستند".
هواوی تولید گوشی های هوشمند "میت 7" (Mate7 ) را آغاز کرده است. در این گوشی ها مکانیسم تشخیص اثر انگشت برای امنیت گوشی ها وجود دارد. محل اثر انگشت در پشت گوشی امکان چرخش 360 درجه ای را داراست (یعنی از هر زاویه ای اثر انگشت را شناسایی می کند) و وقتی انگشت خیس باشد خصوصا در تابستان، دستگاه مشکلی برای شناخت اثر انگشت ندارد.
شرکت دیگر چینی که در شمال پکن واقع شده، لنوو نام دارد. محصول تولیدی آنها تماما از فلز ساخته شده که ضخامتی حدود 12 میلیمتر دارد. لولاهای بکار رفته شبیه لولاهای ساعت است و از 800 قطعه مختلف فولاد و آلومینیم ساخته شده که این محصولا را بسیار مقاوم کرده است.
سومین محصول بوسیله ایسوس ساخته شده که یک شرکت تایوانی در تایپه است. به نظر یک تبلت هفت اینچی است اما رمز و رازی با خود دارد. اگر به پشت دستگاه نگاه کنید می بینید تولید کنندگان یک تلفن هوشمند در آنجا تعبیه کرده اند. هر دو دستگاه بوسیله یک سیم کارت کار می کند. این تلفن فقط یک دستگاه جانبی نیست بلکه حاوی خیلی چیزهاست. همچنین دارای دوربینی است که می تواند در نور بسیار کم عکس بگیرد.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► ایروموبیل، خودروی پرنده!
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲۹ مهر ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر