اطاقک بازیافت زباله های غذایی

چهارشنبه ، 29 مهر 1394 ، 12:43

بانکی دات آی آر: در هنگ کنگ، یکی از بزرگترین و شلوغترین شهرهای دنیا و مشهور به داشتن رستورانهای بسیار، حجم زباله دقیقه به دقیقه اضافه می شود. به گفته اداره محیط زیست این جزیره در سال 2011 نزدیک به 4912 میلیون تن زباله دفن شده است و اگر بهمین منوال به پیش رود تا سال 2020 دیگر محلی برای دفن زباله ها وجود نخواهد داشت.
با توجه به کمبود فضا در شهر، یک مبتکر برای حل این مشکل یک مکعب زیست محیطی بازیافت زباله های غذایی ساخته است. نام آن "اکو کیوب" (EcoCube) است و بر اساس فرآیند اکوسیستم یا چرخه زیست محیط کار می کند. آنچه در این مکعب یا اطاقک روی میدهد اینست که این زباله های غذایی خوراک و عامل تکثیر نوعی از حشرات و کرمها میشوند که بعدها میتوان از این جانداران کوچک برای تغذیه ماهی ها و دیگر آبزیان دریایی استفاده کرد؛ آبزیانی که خود در چرخه ی غذا خوراک انسانها میشوند.
مخترع اتاقک می گوید که اکو کیوب زباله را به یک چیز با ارزش تبدیل می کند. یکی از استادان معماری دانشگاه چین در هنگ کنگ که این اتاقک را طراحی کرده می گوید: "از هر سانتیمتر از فضا استفاده بهینه شده است. همچنین مایعات و زباله های آبکی تولید شده در این مکعبها نیز میتوانند بعنوان کود یا عامل باورسازی بسیار موثری برای گیاهان و سبزیجات مورد استفاده قرار گیرند".
شرکت سازنده این مکعب های بازیافت هنوز سفارشی برای خرید دریافت نکرده ولی امیدوار است هر یک را به قیمت بیست و شش هزار دلار بفروشد. در حال حاضر یکی از این اتاقک ها در دانشگاه چین در هنگ کنگ و یکی دیگر در انستیتوی دوره های آموزشی و کاربردی قرار داده شده است.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► گوگل به چین بازخواهد گشت
نرم افزار نذری‌یاب 1000 تومان! ◄

مطالب مرتبط
بنر