"اقتصاد دیجیتال" شعار نمایشگاه فناوری اطلاعات هانوفر

پنجشنبه ، 30 مهر 1394 ، 10:00

بانکی دات آی آر: موضوع امسال نمایشگاه سالانه فناوری اطلاعات سبیت(CeBit) که در هانوفر آلمان برگزار می شود دیجیتالی شدن جهان اقتصاد است. شعار "اقتصاد دیجیتال" تنها به معنای یک جامعه تجاری متصل تر به یکدیگر نیست بلکه به معنای تبدیل شدن نمایشگاه سبیت از نمایشگاهی مربوط به مصرف کنندگان به نمایشگاهی برای تجارت بوده است. چین امسال کشور شریک این نمایشگاه است.
یک شرکت سنتی کشاورزی از آلمان یک چرخنده دیجیتال را بر روی ماشین کشاورزی نصب کرده است. یک تراکتور هوشمند از شرکت کلاس (Claas) همراه با راهبری و مانع یاب هوشمند ارائه شده است که به کشاورزان کمک می کند که محصولاتشان را موثرتر مدیریت کنند. این تراکتور حتی یک نقشه تهیه می کند که به کشاورز نشان می دهد چه مقدار محصول از هر بخش از زمین خود برداشت کرده است.
یک تولیدکننده آلمانی دوچرخه هم با شرکت دویچه تلکم (Deutsche Telecom) همکاری کرده است تا دوچرخه ای هوشمند با تمرکز بر ایمنی ارائه کنند.
به گفته ی مسئول بازاریابی شرکت دویچه تلکوم: "در دوچرخه تولید شده قطعه ای کار گذاشته شده که دوچرخه سواری را برای مصرف کننده آسانتر می کند. با استفاده از یک نرم افزار بر روی تلفن همراه هوشمند ما می توانیم ببینیم که زنجیرها و ترمزهای دوچرخه چه قدر فرسوده شده اند. در نتیجه از طریق این نرم افزار ما می توانیم به کاربر اطلاع دهیم که باید زنجیر دوچرخه اش را عوض کند".
علاوه بر این حسگرهای روی دوچرخه می توانند افتادن آن را اطلاع دهند و سپس می توانند در صورت لزوم با بخشهای کمک رسانی تماس بگیرند. ردیابی جی پی اس به آمبولانسها و بیمارستان اجازه مکان یابی دوچرخه سوار مجروح را می دهند.
دوش های حسی ای هم در این نمایشگاه ارائه شده اند که می توانند برای بازتولید انواع باران، مه، نور و حتی بو استفاده شوند. برای تولید همگی آنها از آب و هوای طبیعت الهام گرفته شده است. به این ترتیب دوش گرفتن زیر "باران جنگلی" در حمام خانه با فشار دادن یک دکمه امکانپذیر می شود.

برگرفته از euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► آیفون های جدید، ایمن تر از قبل
کیک استارتر و کشورهای حامی آن ◄

مطالب مرتبط
بنر