جوانان هزاره سوم بیشتر تمایل دارند برای سرگرمی پول خرج کنند تـا اخبار !

پنجشنبه ، 30 مهر 1394 ، 13:20

 

بانکی دات آی آر: جوانان هزاره ی سوم در پول خرج کردن برای نتفلیکس، پاندورا یا جدیدترین بازیهای ویدیویی مشکلی ندارند، اما در پول خرج کردن برای دریافت اخبار و اطلاعات بسیار مقتصد و خسیس هستند! اینها نتیجه ی گزارشی تحت عنوان "پروژه بینش رسانه ای" است که کار پژوهشی مشترکی از موسسه ی مطبوعات امریکایی(American Press Institute) و مرکز تحقیقات امور عمومی(Center for Public Affairs Research) است. این گزارش به عادات و گرایشات جوانان درخصوص مصرف اخبار میپردازد. این بررسی نشان میدهد که نسل دیجیتال حاضرند بیشتر برای سرگرمی هزینه کنند تا محتوای خبری.

این به معنای بی اهمیت بودن  و بی ارزش بودن اطلاعات برای آنها نیست؛ نتایج بررسی نشان میدهد که جوانان هزاره ی سوم به آگاهی و داشتن اطلاعات، اهمیت بسیاری میدهند؛ این راه استفاده و مصرف اخبار و اطلاعات است که دستخوش تغییری بنیادین شده است. درحالیکه نسلهای پیشین برای اطلاع از رویدادهای جاری تنها میتوانستند به مجلات و روزنامه های مراجعه کنند، جوانان امروزی خیل کثیری از منابع خبری را پیرامون خود دارند که بسیاری از آنها با اشاره ی انگشت در دسترس قرار میگیرند. 82درصد از جوانان هزاره سوم بخش عمده ای از اخبار و اطلاعات خود را از منابع آنلاین دریافت میکنند که در این میان شبکه های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارند. بویژه، برای نسل جوان امروزی فیس بوک ابزاری محبوب برای کسب اطلاعات و آگاهی در طی روز محسوب میشود؛ هرچند رسانه های مختص اخبار منبع اصلی موضوعات خبری "جدی" مانند وضعیت اقتصادی یا تحولات دنیای سیاست و دیپلماسی هستند.

شکل زیر تمایل جوانان هزاره سوم برای پول خرج کردن برای رسانه ها را نشان میدهد:

برگرفته از Statista

مترجم: مهرداد دستورانی

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی 3 آبان 94
کلاهبرداری از شرکت‌های سهام عدالت +سند ◄

مطالب مرتبط
بنر