آیا افراد شاغل از تمام مرخصی های باحقوق خود استفاده میکنند؟

سه شنبه ، 26 آبان 1394 ، 11:20

 

بانکی دات آی آر: در کشورهای مختلف جهان متوسط تعداد روزهای مرخصی با حقوق متفاوت است. در برخی کشورها مانند ایالات متحده آمریکا شرایط کاملا متفاوت است.

آمریکا از جمله تنها کشورهایی در جهان است که حداقل مرخصی قانونی تعطیلات ندارد. افراد شاغل در آمریکا میتوانند تنها 12روز مرخصی با حقوق در سال داشته باشند که تعداد برای شاغلان بریتانیایی 27 و برای آلمانی ها 30 روز است.

آیا افراد شاغل در بریتانیا و آلمان به واقع از تمام این مرخصی های باحقوق خود استفاده میکنند؟ بررسی موسسه ی YouGov نشان میدهد که، بله، استفاده میکنند! 75درصد از بریتانیایی ها و 71درصد از آلمانیها اعلام کرده اند که از تمام روزهای مرخصی با حقوق خود در سال جاری استفاده خواهند کرد.برخی دلایل معمول برای عدم استفاده ی کامل از این نوع مرخصی، نگاه داشتن آنها برای سال بعد و مرخصی ای طولانی مدت، و یا عدم علاقه به ترک شغل و مرخصی از کار است. برخی کارکنان نمیخواهند در مقابل رییس و سایر همکارانشان تنبل بنظر برسند و برخی دیگر نیز از کارشان بسیار بیشتر از مرخصی گرفتن، لذت میبرند.

شکل زیر درصد افراد شاغلی را که از کل روزهای مرخصی باحقوق و یا بخش عمده ای از آن در سال جاری استفاده کرده اند، نشان میدهد:

برگرفته از Statista

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► کاهش دستمزد مدیران سامسونگ
تاثیر اقتصادی خشونت در جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر