مطلوب‌ترین اندازه‌ی نمایشگر موبایل

شنبه ، 30 آبان 1394 ، 13:29

بانکی دات آی آر: اندازه‌ی موبایل‌ها تنوع بسیار زیادی دارد و «شرکت‌های اصلی سازنده‌ی قطعات» (OEM) متوجه شده‌اند که کاربران نمایشگرهای بزرگ‌تر را ترجیح می‌دهند. اما تا چه اندازه بزرگ؟

به گزارش دیجی کالا، موبایل با نمایشگر خیلی بزرگ هم معایبی برای خود دارد؛ مثلا این‌که نگه داشتن این گوشی‌ها با یک دست آسان نیست و محتوای آن به راحتی توسط اطرافیان قابل دیده شدن و خواندن است.

البته تخمین زده می‌شود که این آمار تحت تاثیر فروش بالای آیفون 6 و 6S هم باشد.
بررسی‌های میدانی از کاربران نشان داده که اندازه‌هایی برای نمایشگرهای موبایل وجود دارند که بیش‌تر مطلوب هستند و فروش بهتری را برای کالا رقم می‌زنند.

مطلوب‌ترین اندازه‌ی نمایشگر گوشی موبایل از نظر کاربران، نمایشگرهای 4.7 اینچی معرفی شده‌اند. این خبر حاصل مطالعه‌ای است که در نقاط مختلف دنیا صورت گرفته. حدود 41.5 درصد کاربران در بازارهای بزرگی مثل آمریکا موبایل‌هایی را می‌خرند که نمایشگر 4.7 اینچی دارند. در بازار فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس، استرالیا و ژاپن هم وضع به همین منوال است. البته تخمین زده می‌شود که این آمار تحت تاثیر فروش بالای آیفون 6 و 6S هم باشد.

لازم به یادآوری است که این آمار مسلما در کشورهای مختلف اندکی اختلاف دارد؛ مثلا عموم اسپانیایی‌ها نمایشگرهای بزرگ‌تر با اندازه‌ی 5 اینچ را ترجیح می‌دهند. هرچه باشد، تماشای ویدیو و گشتن در اینترنت یا همان وب‌گردی، با نمایشگرهای بزرگ‌تر لذت‌بخش‌تر است، ضمن این‌که نمایشگرهای کوچک‌تر فرم ارگونومیک ظریف‌تری دارند و نگه داشتن آن‌ها با یک دست راحت‌تر است.

► ساخت یک ماشین لباس‌شویی پدالی
سامسونگ گوشی گلکسی J3 را معرفی کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر