گوشی‌های سال آینده با 8 گیگ رم

پنجشنبه ، 12 آذر 1394 ، 09:12

بانکی دات آی آر: تحلیل‌گر معروف چینی، «پن جیوتنگ» (Pan Jiutang) اعلام کرد که تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون ۸۳۰، تا ۸ گیگابایت رم را پشتیبانی خواهد کرد.

به گزارش دیجی کالا، با اینکه هنوز حتی یک دستگاه هم با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ معرفی نشده، قطار مربوط به شایعات نسل بعدی این تراشه، یعنی مدل «اسنپدراگون ۸۳۰» (Snapdragon 830) راه افتاده است. جیوتنگ، تحلیل‌گر معروف چینی، اعلام کرد که این تراشه (که با کد MSM8998 معرفی خواهد شد)، قدرت کافی برای جایگزین شدن کامپیوترهای شخصی را به گوشی‌های هوشمند می‌دهد.

استفاده از ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM در یک گوشی موبایل ممکن است در حال حاضر بیهوده به نظر آید ولی در آینده‌ی نزدیک به یک اجبار تبدیل خواهد شد.
روز به روز به محبوبیت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اضافه شده و از کاربردهای کامپیوترهای شخصی (کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها) کاسته می‌شود. بنابراین اصلا بعید نیست که در آینده‌ی نزدیک، بتوان تمامی وظایف روزمره را با گوشی‌ها و تبلت‌ها انجام داد. در حال حاضر، قدرت پردازشی پایین گوشی‌ها و تبلت‌ها، مهم‌ترین دلیل استفاده از کامپیوترهای شخصی است ولی ممکن است در آینده‌ی نزدیک، این موضوع به‌طور کامل حل شود.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ که با معماری ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد، اولین قدم به این سمت است. این تراشه، قرار است قدرت پردازشی مشابه لپ‌تاپ‌ها را در اختیار کاربران گوشی‌های موبایل قرار دهد. استفاده از ۸ گیگابایت حافظه‌ی RAM در یک گوشی موبایل ممکن است در حال حاضر بیهوده به نظر آید ولی در آینده‌ی نزدیک به یک اجبار تبدیل خواهد شد. به‌هرحال، هنوز مدت زیادی تا معرفی رسمی این تراشه باقی مانده است.

► زمان عرضه‌ی آیفون 6c با صفحه‌نمایش ۴ اینچی
فناوریهای پزشکی-ورزشی و توپ فوتبال هوشمند در نمایشگاه تازه های تکنولوژیک نیویورک ◄

مطالب مرتبط
بنر