در حاشیه ی نشست جهانی تغییرات آب و هوایی؛ آینده کره ی زمین از دید کارشناسان(بخش اول)

دوشنبه ، 23 آذر 1394 ، 11:48

 

بانکی دات آی آر: در حاشیه اجلاس جهانی تغییرات آب و هوایی در پاریس، یک سوال بسیار مهم اینست: آینده سیاره زمین چیست؟ چه چیزی در یکصد سال، پانصد، و یا حتی یک هزار سال آینده رخ می دهد؟

نخست نگاهی اجمالی به روندی که بشر دانش خود درباره سیاره زمین را گسترش داده است:

زمانی که اولین فضانوردان جرات رفتن به ماه را پیدا کردند از آنجا نگاهی به زمینی انداختند و زیبایی این سیاره هستی بخش را دریافتند. در چند دهه اخیر ماهواره های بسیاری برای مشاهده زمین به فضا فرستاده شده اند. ماهواره ای که می توانند نگاهی نو و دقیق و همراه با مشخصات جدیدی درباره زمین به ما بدهند. آنچه که این ماهواره ها برداشت می کنند این است، زمین ما چگونه پابرجاست و کار می کند اتمسفر آن چطور؟

امروز محققان از طریق همین ماهواره ها می توانند تغییرات اقلیمی و آب و هوایی را پیش بینی کنند و بدون حضور این فناوری کار دشواری پیش روی بشر وجود داشت. در اروپا نیز نظارت و مشاهده زمین با کارآیی بالای ماهواره ها صورت گرفت. برای این کار پروژه کوپرنیک کارکرد فوق العاده ای داشته است. ماهواره ها ما را به یک جریان پایدار و قابل اعتماد از اطلاعات زیر چتر برنامه کوپرنیک رسانده اند. بنحویکه امروز، تمام منابع اطلاعاتی برای شناخت زمین و تغییرات اقلیمی و آب و هوایی آنرا در اختیار داریم.

ادامه دارد...

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

 

 

► تولید انرژی به شیوه گداخت هسته ای
ساخت تالاب مصنوعی برای تولید انرژی برق ◄

مطالب مرتبط
بنر