100درصد سهام بانک‌ها را واگذار می‌کنیم

يكشنبه ، 4 مرداد 1388 ، 15:02

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه زمان واگذاری سهام شرکت‌های بیمه بستگی به کشش بازار دارد، تاکید کرد: 100درصد سهام بانک‌ها واگذار می‌شود.

سیدحمید پورمحمدی در خصوص واگذاری سهام شرکت‌های بیمه مشمول اصل 44 گفت: شرکت‌های بیمه آماده واگذاری هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سه ماه دوم امسال، واگذاری سهام شرکت‌های بیمه آغاز خواهد شد، افزود: اینکه کدام یک از شرکت‌های بیمه نسبت به بقیه زودتر واگذار شود، تفاوتی نمی‌کند، زیرا هر یک از آنها هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده‌اند که واگذار شوند. به گفته معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی زمان واگذاری سهام شرکت‌های بیمه بستگی به کشش بازار و اینکه بورس واگذاری سهام کدام یک از آنها را طلب کند، دارد.


وی با اشاره به این مطلب که سه ماه اول را برای واگذاری سهام بانک‌های مشمول اصل 44 و سه ماهه دوم را برای واگذاری سهام شرکت‌های بیمه در نظر گرفته بودیم، تصریح کرد: فقط فرآیند ثبت اساسنامه شرکت‌های بیمه باقی مانده است که هم‌اکنون در سازمان ثبت اسناد است، به عبارت دیگر یک ماه است که در مرحله ثبت اساسنامه توسط سازمان ثبت اسناد قرار دارد.


پورمحمدی با تاکید بر اینکه مانعی برای عرضه سهام بیمه‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: هیات واگذاری نیز بحث عرضه سهام این شرکت‌ها را به تصویب رسانده است.

وی گفت: آماده سازی سهام بیمه‌ها نیز به انجام رسیده است، بنابراین هم‌اکنون هیجان واگذاری سهام بانک‌ها به سمت واگذاری بیمه‌ها حرکت کرده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین در مورد واگذاری سهام بانک‌ها نیز گفت: هم‌اکنون واگذاری 22درصد سهام بانک ملت باقی مانده که عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به واگذاری دو بلوک 5درصدی هر یک از بانک‌های صادرات و تجارت اظهار داشت: واگذاری بقیه سهام بانک‌ها بستگی به کشش بازار دارد که البته 100درصد سهام بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

► زنگ خطر بیکاری و آمار متفاوت مسئولان
پرداخت اضافه حقوق از جانب دولت متوقف شد ◄

مطالب مرتبط
بنر