چگونه گوشی تقلبی را با اصل تشخیص دهیم؟

چهارشنبه ، 16 دی 1394 ، 15:55

بانکی دات آی آر: اگر شما گوشی خود را از بازارهای مختلف خریداری کرده اید که هیچ اطمینانی به آن ندارید باید بگوییم که ممکن است گوشی شما اصل نباشد ولی نگران نباشید چرا که راه های مختلفی برای اثبات این قضیه وجود دارد که در ادامه به آن ها بیشتر خواهیم پرداخت.

خرید گوشی این روزها دیگر کاری شیک و با کلاس نیست زیرا همه مردم تقریبا از این وسیله بهرمند هستند اما اینکه دستگاه شما اصل است یا یک نسخه ضعیف و تقلبی جای شک دارد.

به گزارش الف، اگر شما گوشی خود را از بازارهای مختلف خریداری کرده اید که هیچ اطمینانی به آن ندارید باید بگوییم که ممکن است گوشی شما اصل نباشد ولی نگران نباشید چرا که راه های مختلفی برای اثبات این قضیه وجود دارد که در ادامه به آن ها بیشتر خواهیم پرداخت.


*اولین نکته که قبل از خرید گوشی باید دقت کنید این است که اکثر برندها بر روی جعبه هر گوشی شماره سریال دستگاه را درج می کنند. در همین حال معمولا در گوشی های غیر اصل بر روی جعبه شماره سریال وجود ندارد و خریدار میتواند از این طریق از اصل بودن دستگاه خود مطلع شود.

*راه دیگر که می تواند به شما در این راه کمک کند سریال IMEI است که این شماره بر روی جعبه دستگاه وجود خواهد داشت همچنین می توانید با وارد کردن کد *#۰۶# در گوشی آن را بدست آورید. سپس خریدار میتواند با شماره سریال بدست آمده وارد سایت www.numberingplans.comشوید و شماره سریال را در آن وارد کنید و اگر اطلاعات داده شده از گوشی با گوشی شما مطابقت داشته باشد ،در این صورت گوشی شما اصل می باشد.

* کارت های گارانتی روی دستگاه میتواند نشانه ای برای اصل یا تقلبی بودن گوشی خریداری شده باشد. شما به هنگام خرید شماره سریال درج شده بر روی کارت گارانتی را میتوانید از شرکت گارانتی کننده استعلام بگیرید و در صورت عدم تایید شماره سریال ، متوجه تقلی بودن گوشی خود شوید.

*اگر قصد خرید یک گوشی گران قیمت مانند ایفون را دارید دقت کنید که گوشی های IPhone در نسخه های تقلبی و بسیار ارزان قیمت در بازار ایران، به جای سیستم عامل IOS از سیستم عامل ANDROID  استفاده می کنند.

*دقت داشته باشید که به هنگام روشن کردن گوشی ، صدای روشن کردن گوشی اصل با تقلبی متفاوت است .

*همچنین بدیهی است که کیفیت صدا و صفحه نمایش و قدرت لمس صفحه نمایش در گوشی های تقلبی بسیار پایین تر و قابل مشاهده می باشد.

*خریدار میتواند با مقایسه جعبه های دو دستگاه از اصل بودن آن مطلع شوند چرا که جعبه های تقلبی کیفیت درستی ندارند. همچنین گوشی های اورجینال نسبت به تقلبی از وزن پایین تر و همچنین ابعاد استانداردتری برخوردارند.

► پردرآمدترین مشاغل آگهی‌شده
محدودیت‌های تردد در آخر هفته ◄

مطالب مرتبط
بنر