درمان اعتیاد به تلفن همراه

پنجشنبه ، 17 دی 1394 ، 11:01

بانکی دات آی آر:در جامعه امروزی افراد هر چه بیشتر و بیشتر به اینترنت وصل می شوند. ما به تلفنهای همراهمان، تبلت یا لپتاب هایمان چسبیده ایم و این، برایمان استرس و ناامیدی به بار می آورد.

چگونه به این مشکل خاتمه دهیم؟ راه حل می تواند در برنامه رفع اعتیاد دیجیتالی نهفته باشد که قادر است ما را اندکی از تلفنهای همراهمان جدا کند.

اتصال زیاد به اینترنت، بیماری قرن است بویژه در کشورهای پیشرفته که همه گروههای سنی را شامل می شود و می تواند خستگی مفرط و افسردگی برای همه اعضای خانواده به بار بیاورد. هر فرد به طور متوسط دویست بار به تلفنش مراجعه می کند، بیشتر از پنجاه ای میل می گیرد و78 درصد مردم پیش از خواب به تلفن هوشمندشان رجوع می کنند.
برنامه درمان اعتیاد به تلفن همراه که در آمریکا ساخته شده، به سراسر دنیا رسیده است. در سوییس برنامه ای سه روزه برای ترک اعتیاد به تلفن همراه ابداع شده است.

یکی از مدیران این برنامه می گوید: "تلفن هوشمند و اینترنت ابزاری هستند که حس خوشحالی ایجاد می کنند. کمی مثل ماشینهای قمار کازینو که به آن معتاد می شویم. پیامهایی که می گیریم باعث خوشحالیمان می شود و منتظر هستیم پیامی از یک دوست یا خبری از یک واقعه دریافت کنیم و مرتب تحت فشار و هیجانزده هستیم. ولی در نود درصد موارد آنچه پیش می آید اهمیتی ندارد".

هدف درمان اعتیاد دیجیتالی، کاهش استرس و تمرکز بیشتر بر روابط اجتماعی و فعالیتهای خارج از اینترنت است. این برنامه شکلهای مختلفی دارد. و همگی بر اساس هدایت افراد شرکت کننده به سوی فعالیت های خوشایند و سازنده دیگر ماننده یوگاه یا آشپزی است تا بتوانند بار دیگر از زندگی واقعی لذت ببرند.

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► اپل سرعت تولید آیفون را کاهش می‌دهد
زیورآلات الکترونیکی متصل به اسمارت فون ◄

مطالب مرتبط
بنر