اتومبیلهای خودران، کانون توجهات در نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی

شنبه ، 19 دی 1394 ، 11:16
بانکی دات آی آر: خودروهای مجهزی که بدون نیاز به انسان حرکت میکنند واقعیت آینده هستند یا تنها در رویای خودرو سازها تحقق می یابند؟

خودروهای الکتریکی هوشمند و بدون راننده با قابلیت های بیشتر، بخش بزرگی از نمایشگاه امسال کالاهای الکترونیک مصرفی (CES) در لاس وگاس را بخود اختصاص داده اند. این خودروهای بدون راننده به رایانه ای قوی مجهزند که از انسان بهتر عمل می کند.
شرکت "ب ام و" از فناوری خودروهایی رونمایی کرد که با راننده، یا بدون راننده کار می کنند و یا می توانند بصورت فعال به راننده کمک کنند.
سردبیر مجله "House of New Mobility" می گوید: "همه ما با مشکل ترافیک در جاده ها روبرو هستیم و برایمان اهمیت دارد که از وقتی که در راه تلف میشود بصورت مفیدی استفاده کنیم. شما می توانید چنین خودروی نوآورانه ای را داشته باشید ولی پیش از آن باید زیرساختی موجود باشد که اگر فراهم نشود این خودروها کم و بیش بی استفاده خواهند بود".

شرکت آمریکایی "فورد" در این رقابت، اعلام کرده از حسگرهای LiDAR جدید و ارزانتری استفاده می کند که جای نمونه های قبلی را می گیرد. هزینه بالای تهیه این حسگرها که در حقیقت چشم خودروهای هوشمند هستند، مانع بزرگی برای گسترش و بازاریابی آن است.
یک استارت آپ چینی به نام "Faraday Future" مستقر در کالیفرنیا، با ارائه ی یک خودروی الکتریکی جدید به نام FFZero1 در بازار رو به گسترش خودروهای بدون بنزین، به رقیبی برای برندهای تسلا و آئودی تبدیل شده است.

فولکس واگن ماشین کاروانِ قدیمی خود را با موتور مدرنی مجهز کرده، اگرچه این مدل شبیه قدیمی ها نیست اما شاید بتواند مثل سابق روحیه سفر را در ذهن افراد زنده کند. درهای این خودرو با فرمان شما باز می شوند و صندوقی مخفی دارد.

برگرفته از Euronet

مترجم: مهرداد دستورانی

► معرفی خودروی الکتریکی شورلت بولت
نیکوکاری در بین مردم جهان ◄

مطالب مرتبط
بنر