مرکز هشدار الکترونیکی در تهران راه افتاد

يكشنبه ، 4 بهمن 1394 ، 11:50

بانکی دات آی آر: جانشین پلیس پیشگیری ناجا از آغاز اجرای طرح 'مها' (مرکز هشدار الکترونیکی) در کشور خبرداد. سردار مهدی معصوم بیگی روز یکشنبه درهمایش فرماندهان، روسای کلانتری ها و پاسگاه های استان البرز، افزود: این طرح که مخفف مرکز هشدار الکترونیکی است، به تازگی درکشور به صورت آزمایشی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: این طرح در شهر تهران به صورت پایلوت اجرایی شده که درصورت موفقیت به استان های دیگر به ویژه استان البرز نیز تعمیم داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور افزایش بهبود خدمات انتظامی اجرا می شود و تاکنون بیش از چهارهزار از اماکن و اصناف به این شبکه متصل شده اند.

معصوم بیگی افزود: درصورت هرگونه خطر، از اماکن و اصنافی که از این طریق به مراکز انتظامی متصل هستند، زنگ هشدار به صدا در می آید و از این طریق می توان ازبسیاری جرائم پیشگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه نزدیکی ایام انتخابات آمادگی کارکنان ناجا برای تامین نظم و امنیت انتخابات که برعهده نیروی انتظامی است، بیشتر خواهدشد و این همایش هم به منظور ایجاد آمادگی برای ماموریت های واگذارشده به رده های مختلف انتظامی است.

معصوم زاده افزود: نیروی انتظامی به دنبال مشارکت مردم در حوزه امنیت به ویژه پیشگیری است و تلاش حداکثری مردم و اصناف دراین حوزه را می طلبد، مثل نصب دوربین ها در اماکن و صنوف بایستی رعایت کنند که این مهم به نفع خود مردم است و در پیشگیری از جرم بسیار موثر است.

وی افزود: مردم همکاری بسیار خوبی در این زمینه بویژه در طلافروشی، صرافی ها، زرگری ها و بانک ها داشتند که موجب شده آمارسرقت وجرم کنترل و شرایط و کشف و پیگیری جرم نیز به خوبی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد که تعاملی بین مردم و نیروی انتظامی هرچه بیشتر شود شاهد امنیت پایدار خواهیم بود که یکی از این مقوله های مهم پیشگیری و تولید امنیت است.

گفت: هم اکنون درکشور بیش از700 موسسه خدمات حفاظتی و مراقبتی درسطح کشور فعالیت می کنند و 45 نگهبان محله مشغول فعالیت هستند که درتولید امنیت نقش موثری دارند.

وی افزود: دراستان البرز بویژه کرج ازاین ظرفیت به خوبی استفاده شده و رشد بسیار خوبی را دربکار گیری نگهبانان محله درالبرز داشتیم و ازمردم خواستاریم ازاین ظرفیت حداکثر استفاده را کنند.

معصوم زاده بیان داشت: مناطقی بحرانی وجرم خیز در استان البرز شناسایی و بانک اطلاعاتی تشکیل شده مشخص شده نیروی اتنطامی درالبرز چه باید کنند و منابع، توان و امکانات درنقاط بحرانی جرم متمرکز شده که نشان دهنده یک پیش بینی مناسب برای پیشگیری از جرم دراستان البرز است.

 

منبع: ایرنا

► مراقب برنامه های بانکی گوشیتان باشید
سهم 40 درصدی بیمه شخص ثالث از خسارت های بیمه ◄

مطالب مرتبط
بنر