توسعه سه جانبه در صنعت بانکداری با پیاده سازی استراتژی های CSR

چهارشنبه ، 25 فروردين 1395 ، 14:33

بانکی دات آی آر: امروزه طبیعت رقابتی بین بانکی به سمت و سویی حرکت می کند که در آن قیمت در درجه اولِ اهمیت قرار ندارد. بسیاری از بانک ها، محصولات و خدمات مشابهی را در بازارِ یکسان ارائه می نمایند؛ نرخ محصولات/ خدمات آن ها طبق قوانین و مقررات بانک مرکزی یکسان است و آنها مجاز به تخطی نیستند. آن ها می توانند تعیین کنند که مشتریان هدفشان چه قشری از جامعه باشند/ مشتریانشان چگونه محصولات و خدمات آن ها را تحویل بگیرند/ منابع مالی مشتری را چگونه مدیریت نمایند و به نوعی ترویج محصولات و خدمات داشته باشند و غیره. لذا ضرورت دستیابی به منافع بیشتر، عمدتا از طریق «ارتقاء محصولات و خدمات جدید» و «توسعه برند» میسر می باشد که در تمامی این فعالیت ها باید مسائل قانونی، اخلاقی و اجتماعی در نظر گرفته شوند، مسائلی که بر نحوه عملکرد بانک ها تاثیر می گذارند.

به همین دلیل است که توسعه برند بانک به وسیله ایجاد تصویر مثبت در ذهن گروه اصلی ذی نفعان-Stakeholders (سهام داران، مدیران، کارکنان و مشتریان) جنبه مهمی از عملکرد در این محیط کاملا رقابتی می باشد. برای دستیابی به این هدف، اغلب بانک ها از برنامه ریزی موثر در حوزه "مسئولیت اجتماعی شرکت" استفاده می کنند که بر اساس امکانات مالی بانک ها، سطح بلوغ و توسعه کل سیستم، الزامات تطبیقی بانکی، ویژگی های مالی در هر کشوری متفاوت می باشد.

مفهوم توسعه سه جانبه در صنعت بانکداری با پیاده سازی استراتژی های مسئولیت اجتماعی شرکت ها یک فسلفه کاریست که می گوید: توجیه اجتماعی- اقتصادی وجود بانک ها، خواسته های ذی نفعان و برآورده کردن آن هاست. در نتیجه تمامی فعالیت های بانکی باید صرف سود آوری/ توجه همه جانبه، تعیین وبرآورده کردن خواسته های ذی نفعان و تاثیرگذاری فعالیت هایشان بر محیط پیرامون خود باشد.


یادداشت دکتر رزیتا شهباز کشوری دبیر اجرائی همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت درباره مسولیت اجتماعی شرکت/بنگاهها

► اما و اگرهای وام ازدواج ٢٠ میلیون تومانی
پیمنت وال، شبکه انتقال پول آنلاین آمریکا، به شبکه شتاب پیوست! ◄

مطالب مرتبط
بنر