نوآور هستید یا یک اجراکننده خوب؟ این آزمون را انجام دهید

سه شنبه ، 16 شهریور 1395 ، 13:24

بانکی دات آی آر: ديدگاه سنتي در مورد كارآفرينان اين است كه آنها افراد خلاقي هستند كه فاقد مهارت‌هاي اجتماعي بوده و نمي‌توانند هيچ كاري را اجرا كنند. بنابراين وقتي نوآوري آنها كشش بازار را به دست مي‌آورد، بايد از مدیریت اجرایی براي اجراي كسب و كار خود بهره گيرند. البته اين امر هميشه صادق نيست، زيرا بسياري از كارآفرينان نوآور سال‌ها با موفقيت كسب و كار خود را ادامه مي‌دهند.

نكته‌ي مهم اينجاست كه شما در کسب و کار خود هم به نوآوري  نياز داريد و هم به مهارت‌هاي اجرايي. شما همواره بايد خدمات و محصولات جديدي  ايجاد كنيد كه نيازهاي واقعي بازار را تامين نمايد و بايد بتوانيد كارهاي اجرايي را بر اساس مدل كسب و كار خود انجام دهيد. اگر در هر دوي اين مهارت‌ها قوي باشيد آن وقت به بهترين صورت مي‌توانيد شركت خود را رشد دهيد. ولي اگر فقط در يكي از اين مهارت‌ها قوي باشيد ممكن است به شريك ديگري هم نياز پيدا كنيد كه در آن مهارت ديگر، قوي باشد.

 

آزمون زير به شما كمك خواهد كرد كه بفهميد اجرا کننده هستيد يا نوآور، يا شايد هم هر دوي آنها.

 

شش پرسش براي هر مفهوم، ويژگي‌هاي افرادي هستند كه به آن گرايش تمايل دارند. اگر به پنج مورد از اين شش پرسش براي هر دو مفهوم پاسخ "بله" بدهيد،‌ يعني در آن گرايش نسبتا قوي هستيد. اگر كمتر از پنج پاسخ "بله" داشته باشيد، در آن مفهوم زياد قوي نيستيد.

 

نوآور

 

 

 

اجرا کننده خوب

 

 

 

با كارهاي زير مي‌توانيد اين مهارت‌هاي خود را بهبود بخشيد:

 

بهبود نوآوري:

 

نوآوري يك فرايند است، نه يك استعداد ذاتي. نوآوري مستلزم اين است كه در اين زمينه، وقت زيادي براي مشتريان خود بگذاريد و ببينيد كه آنها چطور به محصولات شما و محصولات رقبا  واكنش نشان مي‌دهند. سعي كنيد دريابيد كه آنها درباره‌ي راه‌حل‌هاي موجود چه نظري دارند. از آنها بخواهيد به شما كمك كنند راه‌حل‌هاي بهتري براي مشكلات و دردهايشان پيدا كنيد. بفهميد كه آنها دوست دارند طراحي و تحويل محصولات مختلف به چه صورت باشد. اگر در استراتژي توسعه‌ي محصول خود مشتريانتان را هم در نظر بگيريد، توانايي شما براي نوآوري افزايش خواهد يافت. باز هم مي‌گوييم كه نوآوري يك فرايند است و فرايند را مي‌توان آموخت.

 

بهبود اجرا:

 

وقتي مي‌گوييم اجرا، منظورمان همه‌ي موارد مربوط به تنظيم اهداف و دستيابي به آنهاست كه براي رشد كسب و كار شما حياتي هستند. كارآفرينان موفق، اهداف هفتگي، ماهانه، و سه ماهه تعيين مي‌كنند. اولين گام اين است كه اهداف حياتي‌اي را كه بايد براي پيشبرد كسب و كارتان به آنها دست يابيد ايجاد نماييد. دومين گام اين است كه فعاليت‌هاي مورد نياز براي دستيابي به هر هدف را تعريف كنيد. به عنوان مثال اگر هدف شما اين است كه در اين سه ماهه، 20 درصد فروش خود را بهبود ببخشيد، فعاليت‌هاي مهم موردنياز براي اين كار عبارتند از بررسي مشتريان موجود براي افزايش سفارشات، تماس با ده مشتري جديد در هر روز، و پيگيري هر مشتري بالقوه در عرض سه روز. اگر به طور منظم اهداف حياتي را تعيين كرده و فعاليت‌هاي مهم براي دستيابي به اهدافتان را تكميل نماييد، مهارت‌هاي اجرايي شما به طور قابل‌توجهي بهبود خواهند يافت.

در مجموع، هر دو توانايي نوآوري و اجرا، براي ساخت يك كسب و كار موفق مهم مي‌باشند. به توسعه‌ي مهارت‌هاي خود در هر دو حوزه ادامه دهيد. با رشد كسب و كارتان، اعضاي جديدي هم به تيمتان افزوده مي‌شوند كه مي‌توانند در ايجاد خدمات و محصولات جديد، و تنظيم اهداف حياتي كسب و كار و دستيابي به آنها، به شما كمك نمايند.

 

 

منبع: مدیر اینفو

► پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز چهارشنبه 17 شهریور 95
بزرگ‌ترین بدهکار بانکی، بدهی ۱۹۰ هزار میلیاردی را رد کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر