کاهش نرخ سودهای بانکی نامتعارف در ساماندهی بازار مسکن موثر است

چهارشنبه ، 17 شهریور 1395 ، 10:38

بانکی دات آی آر: یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: رونق صنعت ساختمان باعث رونق اقتصاد شده و فعال نگه داشتن آن به شرطی است که با تقاضای بازار برابری کند.

 

مجید کیان‌پور اظهار کرد: کاهش نرخ سودهای بانکی نامتعارف در ساماندهی بازار مسکن موثر است؛ با رونق صنعت ساختمان 320 نوع شغل به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: رونق صنعت ساختمان باعث رونق اقتصاد شده و فعال نگه داشتن آن به شرطی است که با تقاضای بازار برابری کند. با سیاست‌گذاری جدید بانک مسکن و بانک مرکزی باید برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری به خوبی انجام شود تا شاهد تولید مسکن برای دهک‌های مختلف باشیم.

 

وی با بیان این‌که «سازندگان ذی‌صلاح و انبوه‌سازان و متخصصینی که دستی بر آتش دارند باید با توجه به نیاز جامعه مسکن تولید کنند» اظهار کرد: با انجام این مهم افزایش ویژه‌ای در قیمت مسکن را شاهد نخواهیم بود.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به منظور رسیدن به قیمت مناسب مسکن باید تعادل بین عرضه و تقاضا رعایت شود و چنانچه این تعادل ایجاد نشود با مشکل مواجه می‌شویم؛ اگر عرضه کمتر از تقاضا باشد منجر به گران شدن مسکن و اگر عرضه بیشتر از تقاضا باشد شاهد رکود خواهیم بود.

 

وی قیمت مسکن را متاثر از بازارهای جانبی(نرخ ارز) دانست و با بیان این‌که «فعال نگه‌داشتن صنعت ساختمان به شرطی است که بازارهای موازی(بورس، سهام، سکه و ارز و تسهیلات بانکی) را کنترل کنیم»، یادآور شد: با کاهش سودهای بانکی علاوه بر تقویت این بازارهای موازی می‌توان به کارآفرینی و رونق اقتصادی دست یافت.

 

منبع: ایسنا

► این ساحل زمستان‌ها توپ‌های یخی می‌سازد
منابع بانک توسعه تعاون 4 برابر شده است ◄

مطالب مرتبط
بنر