بعضی از بانک‌ها قانون را دور می‌زنند

چهارشنبه ، 12 آبان 1395 ، 09:22

بانکی دات آی آر: یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران می‌گوید: بانک‌ها در حال حاضر قانون را دور می‌زنند و در واقع یک کلاه شرعی سر بانک مرکزی می‌گذارند.

سيدرضی حاجی آقاميری، با اشاره به تخطی بانك‌ها از نرخ سود ١٨ درصدی گفت: بانک‌ها تصور می‌کنند نرخ سود 18 درصد برای آنها کم است؛ زمانی که بانک‌ها خصوصی شدند، درست مثل یک بنگاه عمل می‌کردند، یعنی فقط به منافع خودشون توجه کردند.

 

وی افزود: بانک‌ها در حال حاضر قانون را دور می‌زنند و در واقع یک کلاه شرعی سر بانک مرکزی می‌گذارند، اما اگر بانک مرکزی بخواهد اقدام اساسی انجام دهد، باید جلوی این تخلفات را بگیرد.

 

ميری خاطرنشان کرد: بانک‌ها ابتدا می‌گويند كه طی توافق با وام‌گیرنده، بخشی از وام را به عنوان سپرده نگه می‌داریم، درحالی که این شیوه نه درست و نه قانونی. وقتی بانک‌ با متقاضی قرارداد بست و رضایت وام‌گیرنده را گرفت، وام‌گیرنده از لحاظ قانونی و حقوقی نمی‌تواند علیه بانک اقدامی انجام دهد. لذا با این شیوه‌ای که بانک‌ها عمل می‌کنند، ممکن است جلوی پیگرد قانونی هم از لحاظ حقوقی گرفته شود.

 

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه بانک‌ها برای دریافت بهره بیشتر چنین اقداماتی انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: بانک‌مرکزی باید با این تخلفات جلوگیری کند زیرا در حال حاضر شورای پول و اعتبار تصمیم گرفته که بانک‌ها با نرخی که مشخص شده، باید بهره بپردازند.

 

 

منبع: خبرآنلاین

► توضیح بانک ملی در مورد یکی از بدهکاران
پیشخوان روزنامه‌های اقتصادی روز چهارشنبه 12 آبان ◄

مطالب مرتبط
بنر